У майбутньому році "Укрзалізниця" має намір скоротити загальну кількість поїздів на 25%, зняти 30 нічних маршрутів, а також зменшити кількість станцій, на яких зупиняються пасажирські потяги. Про це повідомляє видання "Комерсант-Україна" з посиланням на протокол зборів "Укрзалізниці", на якому був представлений проект графіка руху поїздів на 2012-2013 рр.
У протоколі зазначається, що для оптимізації графіка поїздів" і скорочення "експлуатаційних витрат" "Укрзалізниця" має намір скоротити річний оборот пасажирських поїздів на 25% - з 160 до 121 пари. Крім того, планується скасувати 30 нічних маршрутів, а кількість денних збільшити з 18 до 22. Перевізник розглядає можливість скорочення 75 маршрутів, зокрема, поїздів N79/80, 165/166 і 167/168 проходженням Дніпропетровськ-Київ; N120/119 Донецьк-Київ; N88/87 Луганськ-Київ; N338/337 Донецьк-Москва; N161/162 і 163/164 Харків-Київ; N169/170, 98/97, 360/359 Київ-Львів; N623/624 Київ-Кам'янець-Подільський; N4/3 Київ-Москва; N13/14 Ужгород-Харків, а також N396/395 Одеса-Київ. "Поки не йдеться про остаточне скасування маршрутів, можливо, ці поїзди збережуться для пікових сезонних перевезень,- пояснив виданню співрозмовник в "Укрзалізниці".- Це інерційні маршрути багатьох років. Зараз активно розвиваються інші види транспортного сполучення між містами - автобуси, маршрутні таксі".
За даними "Укрзалізниці", найменш ефективно використовується рухомий склад на Придніпровській та Одеської залізниць - тут малий потік пасажирів і великий простій на станціях слідування. У зв'язку з цим пропонується змінити маршрут 13 пасажирських складів, скасувавши 1686 зупинок, зокрема, на маршрутах N37/38 Донецьк-Київ, N72/71 Запоріжжя-Київ, N76/75 Кривий Ріг-Київ, N12/11 Київ-Сімферополь, N106/105 Одеса-Київ, N43/44 Івано-Франківськ-Київ. "Якщо на станції за п'ять місяців сідає в поїзд один пасажир - її потрібно скасовувати, витрати на зупинку складу непорівнянні з прибутком від такого перевезення",- пояснюють у відомстві.
В "Укрзалізниці" говорять, що скорочення часу стоянки дозволить вивільнити 55 складів (774 вагона) і збільшити середню швидкість пасажирських поїздів до 55,6 км/год (зараз 55 км/год.). "Ми йдемо від великої кількості повільних поїздів, переходимо на інтенсивний оборот більш швидких поїздів",- запевнили в "Укрзалізниці". Слід зазначити, що колишній директор "Укрзалізниці" Михайло Костюк раніше заявляв, що з 2012 р. компанія планує ввести в експлуатацію 10 швидкісних поїздів марки Hyundai, здатних розвивати швидкість до 160 км/год.