До кінця року "Укрзалізниця" готова спростити процедуру митного контролю для товарів, що перевозяться в контейнерах через порти Одеси та Іллічівська, а також через порт "Південний". Внаслідок цього, передбачається як мінімум удвічі збільшити завантаження "Зубра" і "Вікінга" (контейнерного поїзда і поїзда комбінованого транспорту), що формуються на станції "Одеса-Ліски" Одеської залізниці. Про це повідомляє прес-центр відомства.
Виконуючи розпорядження Кабінету Міністрів, залізничники облаштували і екіпірували на станції "Одеса-Ліски" пункт митного контролю (на 700 і 2880 контейнерів), складські приміщення, облаштували два майданчики з кранами для підйому великовантажних контейнерів. Для вивозу вантажів придбано автотранспорт і спеціальні навантажувачі різної вантажопідйомності.
"Зараз, наприклад, Одеський морський торговельний порт обробляє і відправляє на "Одеса-Ліски" до 80 вагонів з контейнерами на добу. Після введення спрощеної процедури обробки товарів ми очікуємо 160-200 вагонів щодоби для формування поїздів "Зубр" і "Вікінг", - повідомили в Українському державному центрі транспортного сервісу "Одеса-Ліски".
Робота всіх контролюючих органів у пункті митного контролю буде налагоджена за принципом єдиного офісу. Тим не менш, чинна нормативна база потребує дублювати формальності по обробці вантажів в контейнерах - і в пунктах пропуску в морських торговельних портах, і в пункті контролю "Одеса-Ліски". Щоб усунути їх, Міністерство інфраструктури України ініціювало внесення змін до розпорядження Кабінету Міністрів, що регулює питання перевезень контейнерів.
"Запропоновані зміни дозволять здійснювати пропуск та митне оформлення товарів один раз на території контейнерного терміналу залізничної станції "Одеса-Ліски", - заявив ще влітку міністр інфраструктури Володимир Козак.
Пустити перші контейнери за спрощеним порядком залізничники мають намір до кінця 2013 року. Вже розроблено графік вивезення контейнерів з портів двома парами поїздів на добу.
Перенесення митного оформлення товарів у контейнерний термінал "Одеса-Ліски" скоротить час проходження прикордонного та митного контролю, а також збільшить використання рухомого складу, пропускну здатність країни для транзитних вантажів. Це, в свою чергу, зменшить навантаження на автомобільні дороги і навколишнє середовище.
Схожі митні комплекси Українського державного центру транспортного сервісу вже діють на залізничних станціях "Київ-Ліски" Південно-Західної залізниці "Харків-Ліски" Південної залізниці. Наприклад, "Київ-Ліски" володіє інфраструктурою, що дозволяє формувати і приймати для розвантаження поїзда комбінованого транспорту (контрейлерні поїзди), а також зоною митного контролю для стоянки автотранспорту, перевезеного такими потягами.