ua en ru

"Укрзалізниця" подала на розгляд Кабміну програму з оновлення рухомого складу вартістю 12 млрд грн

"Укрзалізниця" подала на розгляд до Кабінету міністрів України програму "Український вагон" вартістю 12 млрд грн, згідно з якою за 2,5-3 роки буде придбано 25 тис. вантажних піввагонів для збереження обсягу парку "Укрзалізниці". Про це в інтерв'ю виданню "Комерсант-Україна" заявив генеральний директор "Укрзалізниці" Михайло Костюк.
"Раніше нам було досить купувати всього 1-2 тис. вагонів на рік, ми ремонтували або поступово списували зношені. Але криза внесла корективи. Транзитні перевезення вантажів впали на 47%, а ми підійшли до того моменту, коли необхідне серйозне оновлення парку. Зараз ми щорічно списуємо близько 6 тис. піввагонів. Тому "Укрзалізниця" розробила програму "Український вагон", згідно з якою за 2,5-3 роки ми повинні придбати 25 тис. вантажних піввагонів - цієї кількості вистачить, щоб зберегти обсяг парку. Програма, вартість якої оцінюється в 12 млрд грн, зараз знаходиться на узгодженні в Кабміні. Ми просимо в уряду компенсації відсотків за кредитами на цей проект. Зараз ми шукаємо партнера для програми - це може бути залучення кредитних коштів або фінансування купівлі вагонів в лізинг", - зокрема, заявив М.Костюк.
За його словами, в Україні є три вагоноремонтні заводи, які займаються вагонобудуванням: Дарницький, Стрийський і "Укрспецвагон". "На їх потужностях ми можемо виготовити до 18 тис. вантажних піввагонів. Ще 7 тис. ми плануємо замовити у інших вагонобудівних підприємств за умови, що ціна кожного не перевищить 507 тис. грн. Або ж ми будемо збільшувати потужності наших вагоноремонтних заводів. Крім того, ми пропонуємо Старокраматорському машинобудівному заводу і сумському "Центроліту" почати виробництво лиття на своїх потужностях", - заявив М.Костюк і додав, що термін самоокупності таких вагонів складе близько 17 років: "Це багато, але за рахунок підвищення тарифів на вантажні перевезення (щомісячно на 2,2% протягом року) і ряду інших заходів термін окупності скоротиться до 12 років. Завдання "Укрзалізниці" - стати повноцінним оператором залізничної інфраструктури та створити всі умови для рівного доступу бізнесу до вагонного парку. При об'єднанні державного та приватного парків "Укрзалізниця" завжди зможе виконувати замовлення держави за перевезення тих вантажів, які не цікаві бізнесу".
Директор "Укрзалізниці" додав, що прем'єр-міністр України Микола Азаров підтримує програму "Український вагон": "Нас підтримує прем'єр-міністр, він ставить завдання терміново почати виробництво вагонів. Зараз ми ведемо переговори з українськими банками, у першу чергу з Укрексімбанком, про відкриття кредитних ліній, а також шукаємо українського інвестора для залучення коштів на ремонт 5 тис. вагонів, у яких закінчується термін експлуатації, щоб не вимивати обігові кошти "Укрзалізниці".