ua en ru

"Укрзалізниця" планує замінити 400 електровозів на суму близько 2 млрд дол., - перший заступник голови "Укрзалізниці"

"Укрзалізниця" планує замінити 400 електровозів на суму близько 2 млрд дол. Про це виданню "Комерсант-Україна" повідомив перший заступник гендиректора "Укрзалізниці" Микола Сергієнко.
"Пріоритетними планами для нас є заміна 400 одиниць електровозів постійного струму, які відпрацювали свій ресурс, і модернізація парку тепловозів (2,4 тис. одиниць.). Вартість 400 електровозів при нинішніх цінах - близько 5 млн дол. за електровоз - складає 2 млрд дол. До кінця року наш парк поповниться десятьма електровозами, а з наступного року "Укрзалізниця" планує закуповувати по 50-80 електровозів на рік", - розповів виданню М.Сергієнко. За його словами, ставка буде зроблена на електровози постійного струму 2ЕЛ4 та ВЛ11М6, які виробляються на "Луганськтепловоз" і Тбіліському електровозобудівному заводі відповідно. Два постачальника обрані для того, щоб не міняти ремонтну базу. Електровози 2ЕЛ4 планується використовувати на Донецькій залізниці, а ВЛ11М6 - на Придніпровській і Львівській залізницях, пояснив М.Сергієнко. "У червні проведемо тендер і визначимо постачальників електровозів постійного струму. Також ми плануємо придбати електровози змінного струму 2ЕЛ5", - зазначив він.
Таким чином, держмонополія відмовляється від продукції НПК "Електровозобудування". "Електровози НПК показали себе ненадійними. На технічній раді було прийнято рішення відмовитися від закупівель, поки НПК їх не вдосконалить", - уточнив М.Сергієнко. Нагадаємо, УЗ у 1996-2005 роках здійснювала закупівлі вантажних електровозів постійного струму Д1 виробництва НПК. У 2004 році монополія уклала з НПК договір про виробництво 100 електровозів змінного струму ДС3 (виробництва НПК спільно з Siemens), але з того часу було придбано всього 18 одиниць ДС3. У перспективі НПК повинен був здійснити сучасний двосистемний електровоза ДС4, але через проблеми з фінансуванням проект не був реалізований.
В "Луганськтепловозі" вважають, що заявлені плани виглядають малоймовірними. "Для нас ця новина, безумовно, позитивна, виконання цих замовлень для УЗ дозволить заповнюючи вільні лінію з виробництва електровозів, на яку припадає 20-30% усіх потужностей заводу", - говорить голова наглядової ради "Луганськтепловозу" Віктор Бикадоров. "Грошей у "Укрзалізниці" немає. Торік адміністрація придбала у нас всього 3 з 5 замовлених машин", - додає він.
У п'ятницю на тлі новини про передбачуване оновлення парку електровозів акції "Луганськтепловозу" на "Українській біржі" виросли на 1,67% при падінні індексу на 0,81%. "Ми очікуємо їх зростання в подальшому", - відзначає старший аналітик ІК Dragon Capital.