"Укрзалізниця" 1 лютого підписала угоду з російською компанією "Уральські локомотиви" (входить у групу "Сінара") на поставку 50 вантажних магістральних електровозів постійного струму. Про це повідомляє видання "Комерсант-Україна" з посиланням на прес-службу "Укрзалізниці".
Протягом п'яти років буде поставлено 49 електровозів серії 2ЕС10 (вантажопідйомність 8-10 тис. т) і один 2ЕС6 (9 тис. т). З них перші шість машин надійдуть в цьому році. Вартість контракту становить понад 10 млрд руб. (понад 320 млн дол.). Електровози будуть експлуатуватися на Львівській залізниці (ЛЗ).
Електровози "Уральських локомотивів" вважаються найбільш технологічними серед машин, що випускаються на пострадянському просторі, вважають експерти. Зокрема, модель 2ЕС10 проводиться "Уральськими локомотивами" спільно з концерном Siemens AG. Завдяки більшої потужності локомотивів 2ЕС10 стане можливим збільшити обсяг вантажних перевезень на ЛЗ на 40%. Зараз за ЛЗ проходить 90% всього вантажопотоку через Україну в Європу.
Контракт з "Уральськими локомотивами" став черговим угодою з російськими постачальниками, хоча ще в середині минулого року в "Укрзалізниці" заявляли, що левову частку замовлень на електровози розмістять на українських підприємствах. В кінці липня минулого року УЗ домовилася з "Трансмашхолдингом" (ТМХ) про виготовлення 292 вантажних електровозів 2ЕЛ4 на потужностях підконтрольного йому українського підприємства "Луганськтепловоз". Проте в кінці 2011 р. адміністрація уклала контракт з Новочеркаським електровозобудівним заводом (також входить в "Трансмашхолдинг") на покупку 230 електровозів постійного струму 2ЕС4К і 70 - змінного струму 2ЕС5К вартістю близько 1 млрд дол. Крім того, був укладений контракт на покупку електровозів постійного струму ВЛ15/6 вартістю 438,13 млн дол. у грузинського "Електровозобудівника".
"Луганськтепловоз" не зміг виконати замовлення "Укрзалізниці" через те, що ТМХ поставив йому завдання працювати на ринок Монголії, говорять в "Укрзалізниці". "Крім того, в Україні неможливо залучити гроші для таких замовлень, тому нам довелося займати їх у російських банків, які видавали кредити тільки за умови нашої співпраці з російськими виробниками",- відзначають в адміністрації. Всі закупівлі фінансуються за рахунок залучених у "Зовнішекономбанку" коштів, уточнили в "Укрзалізниці".