Залізниці України до 2015 р. отримають 200 оновлених тепловозів, які прослужать ще чверть століття. Про це повідомляє прес-центр" Укрзалізниці".
Перші шість оновлених маневрових тепловозів ЧМЕ-3 прибудуть на Одеську залізницю вже в грудні. Як розповіли в Головному управлінні локомотивного господарства "Укрзалізниці", від старого тепловоза ремонтники залишать тільки раму, візок колеса, а інші агрегати, вузли і обладнання замінять сучасними. Таким чином, термін служби маневрового тепловоза буде продовжено ще на 25 років.
"Тепловози серії ЧМЭ-3, як і інший тяговий рухомий склад Укрзалізниці, зношені на 90%. Встановлений заводом-виробником ресурс в 25 років локомотиви вже відпрацювали. Тому комплексна модернізація замість списання тепловозів на металобрухт подарує локомотивам нове життя", - повідомив заступник начальника головного управління локомотивного господарства Ігор Батюшин.
За його словами, модернізація одного застарілого тепловоза дозволяє приблизно на 30% зменшити споживання пального і на 65% - олії. При цьому ремонтні роботи обходяться в 60% вартості нового локомотива.
В цілому, до 2015 р. залізничники запланували модернізувати 100 тепловозів серії ЧМЭ-3, 30 - серії М62 і 70 - серії 2М62. База для такого масштабного оновлення є - в різних регіонах країни діють кілька локомотиворемонтних заводів. Зокрема, в минулому році модернізацію перших двох тепловозів серії М62 провели в локомотивному депо Ковель Львівської залізниці.
На тепловозах встановили нові дизель-генераторні установки, енергозберігаюче обладнання, оновили кузов і кабіну машиніста. Також у минулому році тут частково модернізували 12 тепловозів серії ЧМЕ3.
Модернізуючи маневрові тепловози, "Укрзалізниця" використовує європейський досвід. Зокрема, в країнах Балтії довгий час використовували залишився з часів СРСР локомотиви М62 і 2М62, модернізуючи їх і продовжуючи термін служби з найменшими витратами.
"Парк тепловозів "Укрзалізниці" є найбільш застарілим в Європі. Через зношеність локомотивів залізничники змушені частіше проводити позапланові ремонти тягового рухомого складу, збільшує експлуатаційні витрати. Тому застосування ефективних технологій для значного продовження терміну служби тепловозів сприяє забезпеченню потреби в перевезеннях", - прокоментував галузеву програму модернізації тепловозів міністр інфраструктури України Володимир Козак.
Нагадаємо, щоб оновити парк локомотивів на електротязі, "Укрзалізниця" закуповує сучасну техніку. У вересні Донецька, Львівська та Одеська залізниці уклали договори на постачання 350 електровозів до 2016 року включно. А 110 вантажних електровозів постійного струму для Придніпровської залізниці виготовить грузинське підприємство "Електровозостроітель".