"Укрзалізниці" для оновлення рухомого складу в найближчі 10 років потрібно більше 180 млрд грн
Для забезпечення потреб населення і національної економіки в якісних пасажирських і вантажних перевезеннях на оновлення рухомого складу в найближчі 10 років «Укрзалізниці» (УЗ) необхідно понад 180 млрд грн, повідомляє прес-центр відомства.
Потреба в таких масштабних інвестиціях викликана значним старінням парку УЗ, закінченням нормативного терміну експлуатації більшості локомотивів, вантажних та пасажирських вагонів та іншого рухомого складу. «За 10 років, у зв'язку з високим ступенем зношеності рухомого складу, УЗ необхідно оновити 60% наявного парку», - зазначили у відомстві.
За прогнозами фахівців «Укрзалізниці», за рахунок власних коштів залізнична галузь протягом 10 років зможе направити на оновлення рухомого складу не більше 26,5 млрд грн (з яких 5,5 млрд грн з очікуваного прибутку, а решту коштів - амортизаційні). Однак, дефіцит коштів значно перевищує можливості галузі, він досягає 85% - більше 150 млрд грн.
У відомстві зазначають, що новий рухомий склад значно економічніший в обслуговуванні і експлуатації. Таким чином, витратна частина на обслуговування нової техніки значна менше, ніж підтримка та постійні поточні ремонти застарілого рухомого складу. Відповідно, зросте прибуток компанії, яка може бути спрямована на інфраструктурні проекти і модернізаційні заходи.
«За умови оновлення рухомого складу та забезпечення зростаючого попиту на швидкі якісні перевезення пасажирів і вантажів валові доходи від звичайної діяльності УЗ могли б значно зрости в порівнянні з ситуацією, коли інвестицій в оновлення рухомого складу не відбудеться. У свою чергу збільшення дохідної частини дозволило б збільшити суми відрахувань податків та обов'язкових платежів до Державного бюджету і державних цільових фондів», - сказано в повідомленні УЗ.
Відомство зазначає, що без відповідного оновлення рухомого складу вже в 2013 р. доходи залізничної галузі можуть скласти приблизно 52,8 млрд грн, що на 7 млрд грн менше, ніж в умовах його поновлення. Різниця між доходами в умовах оновлення і без нього буде зростати щорічно і в 2017 р. досягне 23 млрд грн.
Нагадаємо, в поточному році доходи від звичайної діяльності залізниць України плануються в сумі 57,2 млрд грн. Видаткова частина орієнтовно складе 56,7 млрд грн. Чистий прибуток в поточному році очікується в сумі 496,4 млн грн. При цьому, збитки від пасажирських перевезень плануються на рівні 8 млрд грн. УЗ в цьому році сплатить податки і здійснить обов'язкові платежі до державного бюджету та державних цільових фондів на загальну суму в 13,7 млрд грн.
Читайте також: "Укрзалізниця" отримала позитивні кредитні рейтинги від Fitch Ratings і Standard&Рoor's