Держадміністрація залізничного транспорту України («Укрзалізниця») на даному етапі може використовувати великі довгострокові кредитні лінії за прийнятними відсотковими ставками тільки за сприяння уряду. Таку заяву зробив координатор економічних програм Школи політичної аналітики при Національному університеті «Києво-Могилянська Академія» Сергій Кисельов, коментуючи плани відомства отримати 8,4 млрд грн до кінця поточного року.
За словами експерта, державна підтримка необхідна для «Укрзалізниці» для залучення довгострокових кредитних ресурсів і державних банків України, та міжнародних фінансових організацій.
«В умовах нестабільності валютного курсу гривні, проблем з ліквідними гривневими ресурсами, часом виникають у банківському секторі, а також через наявність у залізниць кредитних зобов'язань за раніше укладеними договорами, багато банків, навіть державні, осторожничают при укладанні довгострокових домовленостей. І, тим більше, незговірливі в прийнятних ставках за використання кредитного ресурсу», - пояснив ситуацію на банківському ринку Кисельов.
На його думку, уряд міг би стимулювати державні банки під кредитування «Укрзалізниці». Більш активна підтримка Кабміну необхідна для «Укрзалізниці» і по лінії співпраці з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР).
«ЄБРР на початок цього року виділив три довгострокових кредиту на загальну суму 234 млн дол. на реформування української залізниці. У лютому 2012 р. банк прийняв рішення додатково виділити ще 62,5 млн дол. на оновлення вантажного складу. У той же час, ЄБРР потрібно бачити практичні результати їх кредитних програм з реформування галузі, а тут багато кроки залежать від уряду», - зазначив експерт.
Експерт вважає, що при наростанні дефіциту інвестиційних ресурсів в умовах зношеності основних фондів (тягового, приміського рухомого складу, пасажирських та вантажних вагонів, колійного господарства) може назріти ситуація, коли здатність залізничного транспорту в забезпеченні зростаючих обсягів перевезень буде різко обмежена через гострої потреби в його технічному переоснащенні.
Нагадаємо, «Укрзалізниця» повідомила про намір до кінця року залучити 8,4 млрд грн кредитних ресурсів. Кошти потрібні «Укрзалізниці» на реалізацію низки інфраструктурних проектів та оновлення застарілого парку.
Читайте також: Тарифи "Укрзалізниці" на перевезення вантажів залишаються найнижчими серед країн СНД і Європи