ua en ru

У викупі облігацій "Укравтодора" взяли участь "Укрексімбанк", "Ощадбанк", "Укргазбанк" і "Дельта Банк"

Держагентство автомобільних доріг України ("Укравтодор") розмістило облігації на суму 7,28 млрд грн. У викупі облігацій брали участь "Укрексімбанк", "Ощадбанк", "Укргазбанк" і "Дельта Банк", повідомляє "Комерсант-Україна" з посиланням на заступника голови "Укравтодору" Володимира Галушко.

"Розміщення облігацій завершено. З 14 млрд грн ми розмістили 7,28 млрд грн", - зазначив він.

Кошти від розміщення можуть бути використані в 2013 році, але спочатку Кабінет міністрів повинен затвердити перелік об'єктів фінансування. "Думаю, в наступний понеділок на Кабміні це питання буде вирішено. Кошти планують направити на Запорізький міст (автомагістралі через Дніпро в Запоріжжі), обходи Дніпропетровська, Сімферополя, Севастополя, дороги Київ-Одеса, Дніпропетровськ-Донецьк і так далі", - уточнив Володимир Галушко.

"Укравтодор" випустив облігації наприкінці грудня 2012 року. Всього було випущено сім серій на 14 млрд грн (за 2 млрд грн кожна). Перші дві серії були розміщені в грудні. Номінальна процентна ставка - 16,3% річних. Папери повинні бути погашені не пізніше 27 грудня 2019 року. Облігації були випущені під держгарантії. "Термін держгарантій - до двох місяців. Держгарантії 2013 року ще обговорюються в Міністерстві фінансів і Кабінеті міністрів", - зазначив Володимир Галушко.

Опитані аналітики не вважають розміщення ринковим. "В процесі викупу паперів брали участь в основному держбанки. На ринку активної торгівлі цими паперами не було", - відзначає фахівець відділу продажу боргових цінних паперів ІК Dragon Capital Сергій Фурса. Керівник аналітичного департаменту SP Advisors Віталій Ваврищук пояснює, що для приватних інвесторів і комерційних банків облігації "Укравтодору" нецікаві, оскільки компанія має складне фінансове становище.

В "Укравтодорі" цього року запланували великі витрати. Цього року на виплату відсотків за раніше взятими кредитами "Укравтодору" зі спецфонду держбюджету буде спрямовано 8,4 млрд грн. При цьому всього на потреби "Укравтодору" планують виділити 13,65 млрд. В 2012 році з 9,4 млрд грн на виплату відсотків було направлено 5,7 млрд грн. А згідно з програмою розвитку автодоріг до 2018 року, щорічно держагентству потрібно 50 млрд грн фінансування. "За великим рахунком це державні ресурси, які вливаються в "Укравтодор" через держбанки. Велика ймовірність того, що незабаром ці банки отримають ті ресурси, які були витрачені на викуп облігацій "Укравтодору", у вигляді довгострокового рефінансування від Нацбанку", - прогнозує Віталій Ваврищук.

Ставка, яку запропонував "Укравтодор", в грудні не приваблювала приватних інвесторів, зазначив Сергій Фурса: "Хоча зараз, можливо, інтерес до цих паперів підвищиться". Віталій Ваврищук, втім, вважає, що і зараз ставка облігацій "Укравтодору" неринкова. "Комерційні банки могли б бути зацікавлені у викуп цих паперів при ставці прибутковості вище 20%. Але би йшлося не про мільярди, а в кращому випадку про декілька десятків мільйонів гривень", - відзначив аналітик.

Читайте також: Будівництво 1 км дороги в Україні коштує близько 45 млн грн, - "Укравтодор"