"Торговий дім РЖД" розіслав українським підприємствам пропозицію розмістити замовлення на 3 тис. вантажних піввагонів
"Торговий дім РЖД" на початку місяця розіслав всім вагонобудівним підприємствам Україні пропозицію розмістити замовлення на 3 тис. вантажних піввагонів, повідомив виданню "Комерсант-Україна" голова українського представництва РЖД Василь Гладких.
"Який завод запропонує кращі умови та можливості розміщення замовлення, з тим і укладемо контракт", - зазначив він. Інші подробиці не повідомляються. Виходячи з середньої ціни на ринку 75 тис. дол. за напіввагон, вартість контракту може скласти 225 млн дол.
На Крюківському вагонобудівному заводі (КВБЗ) підтвердили одержання пропозиції. "Дійсно, ми ведемо переговори, але у нас немає лиття для виробництва піввагонів, і тільки влітку російська сторона зможе нас забезпечити китайським литтям. До того часу на підприємстві з'являться вільні потужності, завод виконує замовлення "Укрзалізниці" на 500 піввагонів", - говорить голова правління КВБЗ Євген Хворост. На "Азовмаші" відзначили, що теж розглядають пропозиції російської сторони, але портфель замовлень у підприємства заповнений. "Вільні потужності підприємства можуть з'явитися тільки в четвертому кварталі, зараз вони повністю завантажені", - говорить перший заступник гендиректора "Азовмаша" Євген Коволев.
Поява такого замовлення, обсягом до 30% річного випуску Крюківського вагонобудівного заводу, неминуче призведе до зростання вартості піввагонів на і без того розігрітому ринку, вважає керівник "Менеджмент консалтинг груп" Д.Подтуркін. А старший аналітик ІК Dragon Capital Таїсія Шепетко нагадує про те, що в докризовий 2008 рік ціни досягали 100 тис. дол. за напіввагон. "Тільки за перший квартал цього року ціни на піввагони в середньому піднялися на 10%", - додає вона. "Швидше за все, замовлення дістанеться Крюківському вагонобудівному заводу, тому що це підприємство може розташовувати вільними потужностями і виробляє більш сучасні напіввагони", - говорить Д.Подтуркін. З ним погоджується Таїсія Шепетко: "Крюківський завод зараз має одну з найнижчих цін від 73 тис. дол. за напіввагон. І якщо РЖД не лімітовані за термінами, то швидше за все замовлення дістанеться саме цьому підприємству".
Втім, Україна може зіткнутися з ще однією проблемою. "Україна не зможе використовувати вагони РЖД, зроблені з китайського лиття, для транзитних або внутрішніх перевезень, поки його не сертифікують у нашій країні. А дефіцит вагонів може призвести до підвищення цін на вантажні перевезення", - говорить Д.Подтуркін.