Холдинг "Портінвест" бізнесмена Ріната Ахметова купує у "Причалів Комінтерну" (належить російській групі Evraz) ділянку землі площею 65 га в порту Південному. Про це повідомила директор з корпоративних комунікацій компанії Олена Світлична, пише "Комерсант-Україна".
"Ми отримали дозвіл антимонопольних комітетів України та Сербії (компанія "Метінвест" Ріната Ахметова володіє активами в країні) на концентрацію 100% статутного капіталу компанії. Найближчим часом сторони здійснять необхідні процедури і дії", - заявила Світлична.
Ця ділянка розташована поруч із землею, на якій "Портінвест" розробляє проект будівництва терміналу в акваторії Малого Аджалицького лиману. У компанії мають намір використовувати його для розширення своїх потужностей, говорить Олена Світлична. "Ділянка не має виходу до берегової лінії і залізничного під'їзду, але для нас це непринципово. Технологічно вона може бути з'єднана з існуючою ділянкою", - відзначає вона.
Директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк вважає, що "Портінвест" може побудувати на купленій ділянці склади для зберігання залізорудної сировини або інших сипучих вантажів. "Це дасть холдингу додаткову перевагу, оскільки ринок залізорудної сировини досить волатильний, і часто перевагу отримують компанії, які можуть накопичити вантаж на складах і відправити його в момент максимального росту цін", - говорить аналітик ІК Eavex Capital Іван Дзвінка.
Формально на балансі "Причали Комінтерну" на кінець 2011 року нараховувалося незавершене будівництво на суму 56,2 млн грн. Однак в "Портінвесті" уточнюють, що будов на ділянці немає, а ця сума - капіталізація витрат, пов'язаних з підготовкою попередніми власниками землі до реалізації. У "Причалі Комінтерну" сума угоди не розголошується. Але виконавчий директор Асоціації портів України Віктор Борисенко оцінює ділянку в 20-22 млн дол.
Джерело видання в Мінінфраструктури стверджує, що засновники компанії "Причали Комінтерну" раніше конфліктували через цю ділянку. "Після того як Evraz перемогла в конфлікті, вони поспішили позбутися активу" - говорить співрозмовник газети. За його словами, колишні власники не планували освоювати ділянку. "Був створений проект будівництва на ньому вугільного терміналу, але лише для того, щоб підвищити привабливість ділянки. Будувати самостійний вугільний термінал на території, яка не має виходу до моря, не має сенсу, але вона цілком може бути частиною іншого інфраструктурного проекту", - відзначає джерело в Мінінфраструктури. За його інформацією, ділянку пропонували викупити і державі - Вадим Пархоменко, який займав тоді посаду начальника порту, пропонував побудувати на ній LNG-термінал, але від цієї ідеї відмовилися (зараз його будують біля нафтового терміналу).
Головний редактор журналу "Порти України" Костянтин Ільницький розповідає, що останнім часом кількість пропозицій ділянок в портах, що належать комерційним структурам і колишнім чиновникам, збільшилася. На його думку, власників підштовхує до продажу землі економічна криза. "До 70% ділянок в портах належить компаніям, які не збираються вести на них діяльність і отримали землю, користуючись близькістю її власників до колишньої або нинішньої влади, - говорить він. - Після прийняття закону "Про порти "з'явився попит на ці ділянки з боку інвесторів, які готові вкладати кошти в будівництво терміналів. Вже зараз, крім угоди в Південному, готується ряд аналогічних продажів". Ільницький відзначає, що, крім "Портінвеста", про намір придбати додаткові ділянки в портах в цьому році вже заявляли в компаніях "Нібулон" і "Авангард".
Читайте також: "Метінвест" і Evraz претендують на словацький сталеливарний бізнес U.S. Steel