Російсько-українському авіабудівному підприємству "ОАК-Антонов" можуть передати виробничі активи авіабудівних підприємств Росії та Україні. Про це пише видання "Комерсант-Україна".
В минулу п'ятницю президент ДАК "Антонов" Дмитро Ківа і голова ОАК Михайло Погосян провели в Києві переговори про зміну формату спільного підприємства "ОАК-Антонов". Спочатку передбачалося, що компанія буде займатися лише питаннями маркетингу і післяпродажного обслуговування літаків Ан-148, Ан-70 і Ан-124, а також роботою над інтеграцією авіапромислових комплексів України і Росії. Але тепер обговорюється розширення функцій СП, стверджують джерела видання, знайомі з ходом переговорів. За їх даними, йому можуть передати виробничі активи авіабудівних підприємств Росії та України.
"Російська сторона вважає, що принципи співробітництва України та Росії по авіаційних проектами необхідно переглянути, оскільки центральний проект сторін - пасажирський регіональний літак Ан-148 - є глибоко збитковим", - відзначає один зі співрозмовників видання. "Собівартість Ан-148 становить 35 млн дол., а замовникам літак передається за ціною на 10 млн дол. нижче. У підсумку ВАЛТ, що випускає літак, є збитковим", - пояснює джерело видання. Але по Ан-148 укладені великі контракти (у тому числі з міноборони РФ), готується підписання угоди з адміністрацією президента РФ і комерційними авіакомпаніями. "Зараз необхідно знайти компроміс з України і продовжити виробництво цих літаків", - говорить співрозмовник виданню.
Щоб зробити проект рентабельним, Михайло Погосян пропонує передати в "ОАК-Антонов" реальні активи та оптимізувати виробничі процеси, скоротивши їх вартість, говорять джерела газети. "Російська сторона могла б вивести з корпорації "Іркут" в "ОАК-Антонов" проект Ан-148, тобто цеху ВАЛТ, задіяні для будівництва цього літака", - пояснює джерело в Мінпромторг РФ. Україні ж, за його словами, може передати в СП інтелектуальну власність на літаки "Антонов" і виробничі потужності на заводі в Києві. Джерело в ОАК додає, що СП може отримати і частину потужностей ульяновського "Авіастар", який має ліцензію "Антонова" на випуск та ремонт Ан-124.
Офіційні представники ОАК вчора утрималися від коментарів. Заступник генерального конструктора "Антонова" Олександр Ківа заявив виданню, що українська компанія "готова до обговорення всіх варіантів; головне, щоб проекти "Антонова" успішно розвивалися". А голова "Антонова" Д.Ківа не зміг дати коментар, оскільки перебував у відрядженні в Москві. У Мінпромторг РФ запропонований варіант СП назвали найкращим: найімовірніше, він буде розглянутий на засіданні міжурядового комітету 27 травня. Реєстрація СП повинна завершитися до кінця тижня, повідомили виданню джерела в ОАК.
Глава аналітичного відділу агентства "Авіапорт" Олег Пантелєєв згоден, що виділення виробництва літаків "Антонов" в "ОАК-Антонов" може зробити його прибутковим, але за умови додаткових субсидій з держбюджету РФ. Експерт Центру аналізу стратегій і технологій Костянтин Макієнко також схвалює ідею внесення в СП реальних активів, відзначаючи, що наділяти його лише адміністративними функціями не мало сенсу.
Але юридично оформити таке СП зараз неможливо. Партнер юрфірми "Ільяшов і партнери" Роман Марченко нагадує, що на балансі "Антонова" немає виробничих активів - всі вони перебувають у однойменної держкомпанії. Але й остання зможе передавати активи і права інтелектуальної власності лише у випадку корпоратизації "Антонова", створення холдингової компанії та її приватизації, на що може піти не один рік. "Єдиний шлях розвитку українського авіапрому - це співпраця з Росією. Але не варто думати, що нинішній варіант, запропонований російською стороною, нам вигідний. Сама ОАК - збиткове підприємство", - відзначає Р.Марченко. Остаточний варіант СП, вважає він, - питання великих політичних та економічних рішень з боку президентів двох країн.