Голова ради директорів АТ "Мотор Січ" В'ячеслав Богуслаєв хоче реанімувати проект літака Ту-334. Для цього він запропонував ВАТ "Туполєв" викупити один з трьох випущених раніше лайнерів Ту-334 і почати його комерційну експлуатацію в авіакомпанії, що належить "Мотор Січ", повідомляє РБК daily.
Як розповів В'ячеслав Богуслаєв, підприємство "Мотор Січ" хоче придбати один з літаків Ту-334. "Я звернувся офіційно до керівництва фірми "Туполєв" з проханням продати мені літак Ту-334", - заявив Богуслаєв. "У цього літака є сертифікат типу. Більш того, у лайнера дуже вдала конструкція, це абсолютно літак, що літає. Тому якщо мені погодяться продати Ту-334, то я його із задоволенням куплю", - зазначив Богуслаєв. За його словами, лайнер дістанеться йому дешево через те, що на ньому вже стоять двигуни, що належать "Мотор Січ", і мова йде фактично про придбання планера.
Ту-334 - російський близькомагістральний пасажирський літак пасажиромісткістю 102-138 осіб. У 2003 році він був сертифікований МАК. Роботи над проектом розпочалися в кінці 1980-х років, лайнер був розроблений для заміни Ту-134, Ту-154Б і Як-42. Літак на 97% складається з устаткування, яке випускається російськими підприємствами. У загальній складності було зібрано п'ять планерів, у тому числі один, зруйнований на статичних випробуваннях, і два льотних екземпляра. Незважаючи на те, що до листопада 2006 року отримані попередні замовлення на виробництво 50 машин від шести російських авіаперевізників, проект не був включений у державну програму розвитку авіації до 2015 року. І хоча офіційно про закриття проекту не повідомлялося, в реальності Ту-334 програв заочну боротьбу проекту Superjet і зараз не включений до списку пріоритетів вітчизняного авіапрому.
У ВАТ "Туполєв" не стали коментувати переговори про можливість продажу Ту-334. В ОАК також відмовилися від коментарів. Однак у компанії зазначають, що українська сторона може купити один з двох літаків, які перебувають на Казанському авіазаводі "у високому ступені готовності".
"Звичайно, ініціатива Богуслаєва, якщо вона буде реалізована, приверне увагу громадськості до літака і до нього будуть ставитися серйозніше", - відзначає керуючий активами ФГ БКС Микола Солабуто. "Але стан справ з Ту-334 це навряд чи змінить. Літак не був включений у державну програму розвитку авіації до 2015 року, тому на даний момент великих перспектив у проекту немає", - відзначає експерт. За його словами, для того щоб привернути увагу серйозних покупців, просто необхідна державна підтримка. Для споживачів це свого роду знак якості, без якого просування на ринку вкрай важке.