"Мотор Січ" може купити підприємство в Білорусії. Влада країни готова продати 57% нині збиткового ДП "Оршанський авіаремонтний завод" (ОАЗ) всього за 1,1 млн дол., пише "Комерсант-Україна".
Про переговори "Мотор Січ" і білоруського ДП "Оршанський авіаремонтний завод" повідомив у середу представникам білоруських ЗМІ директор департаменту з авіації міністерства транспорту і комунікацій Республіки Білорусь Вадим Мельник. Заступник директора департаменту Володимир Костін уточнив, що компанії було запропоновано купити близько 57% акцій підприємства. "Президент Білорусі Олександр Лукашенко поставив завдання знайти інвестора для того, щоб не допустити ліквідації підприємства через його збитки", - пояснив він. Вартість цих акцій оцінюється всього в 9,39 млрд руб. (майже 1,1 млн дол.) Ще 26% акцій планується передати білоруському підприємству "Белтехекспорт". Решта належать працівникам підприємства та іншим резидентам Білорусії.
У "Мотор Січ" стверджують, що договір може бути підписаний вже в середині листопада. "Зараз ми оформляємо документи і погоджуємо умови угоди. Для нас це додатковий ринок збуту", - говорить глава наглядової ради "Мотор Січ" Анатолій Малиш. Українське підприємство зараз посилює вертолітний напрям, зазначає експерт Центру політичного і економічного аналізу Ірина Кава. "Справа в тому, що виробництво літаків в Україні і РФ зараз складає всього 30 од. в рік, тоді як компанія може виробляти двигуни більш ніж для 100". Зокрема, "Мотор Січ" в серпні замовила Вінницькому авіаремонтному заводу модернізувати 10 вертольотів Мі-2.
Оршанський авіаремонтний завод створений в 1941 році. На сьогоднішній день виконує роботи з капітального ремонту вертольотів Мі-8, Мі-17, Мі-24, Мі-26 всіх модифікацій, а також літаків Ту-134. За підсумками першого кварталу поточного року підприємство показало збиток у розмірі 4,4 млрд білоруських рублів (1,45 млн дол. за курсом нацбанку Білорусії на 31 березня).
Крім ремонту вертольотів, "Мотор Січ" може налагодити на білоруському заводі виробництво вертольотів Мі-8 МСБ, каже Малий. Але білоруський парк вертольотів зовсім невеликий. "Наше МНС експлуатує близько 15 вертольотів, тому ОАЗ шукає замовлення в Росії. Новий інвестор буде робити ставку на російський ринок", - говорить Володимир Костін. Поставляючи продукцію з білоруського підприємства, "Мотор Січ" може отримувати солідний дохід, економлячи на митах, оскільки країни є членами Митного союзу. "Товари авіаційної промисловості з Україною в РФ обкладаються 20-відсотковим митом", - нагадує старший аналітик ІГ "АРТ-Капітал" Олексій Андрейченко.
Втім, перспективи поставок "Мотор Січ" в РФ навіть в цьому випадку залишаються туманними. Справа в тому, що російська держпрограма по заміщенню імпорту незабаром може знизити частку "Мотор Січ" на ринку вертолітних моторів. Місцем складання цієї продукції уряд РФ обрало санкт-петербурзьке конструкторське бюро ім. Климова, серійне виробництво там має бути налагоджене до кінця 2013 року. Зараз, за оцінками аналітиків, "Мотор Січ" покриває до 80% російського попиту на вертолітні двигуни.