"Міжнародні авіалінії України" змінили склад акціонерів
Найбільша за кількістю рейсів українська авіакомпанія "Міжнародні авіалінії України" (МАУ) змінила акціонерів. Зокрема з цього бізнесу вийшов Михайло Табачник - брат міністра освіти і науки Дмитра Табачника, пише "Комерсант-Україна". За даними видання, він залишив бізнес через погані фінансові показники компанії. Тепер власником авіакомпанії став Ігор Коломойський, але і він зацікавлений швидше в завантаженні флоту, що використався "АероСвітом", ніж у розвитку МАУ, зазначають джерела видання.
Наглядова рада в результаті перестановок скоротився з п'яти до чотирьох чоловік - це передбачено новою редакцією статуту компанії, уточнили в прес-службі МАУ.
Табачник був членом наглядової ради компанії протягом півроку, з липня 2012 р. Крім того, спільно з Володимир Слабовський він володів великим виробником хліба "Холдинг Т і С", який у минулому році був проданий групі Lauffer Олександра Лещинського. За даними учасників ринку, йому також належить будівельна компанія "Тіко".
Джерела, знайомі з ситуацією в компанії, і партнери акціонерів стверджують, що в період між приватизацією і останньою зміною складу акціонерів в МАУ влітку цього року в числі її співвласників значилися колишній віце-прем'єр-міністр інфраструктури Борис Колесніков та Михайло Табачник. "У компанію Бориса Колеснікова та Михайла Табачника запросив Арон Майберг. Вони вклали кошти, і компанія отримала певний захист з боку регуляторів. Але в підсумку бізнесмени були незадоволені фінансовими результатами МАУ і в середині 2012 р. вирішили продати свої частки", - стверджує джерело в однієї з компаній-партнерів МАУ.
У свою чергу Колесніков заперечує зв'язок з МАУ. "Я ніколи не був співвласником авіакомпаній. Про який Михайлові Табачнику йдеться? Я знайомий з Дімою Табачником, а з Михайлом - ні", - уточнив він. За словами Колесникова, йому невідомо, хто тепер володіє МАУ.
В кінці минулого року в системі розкриття інформації НКЦБФР з'явилася інформація про зміну акціонерів МАУ. Згідно зі звітом емітента, в III кварталі кіпрська "Онтобет промоушінз лімітед" сконцентрувала 25,83% акцій МАУ. А компанія "Кепітал інвестмент проджект" збільшила частку з 51,64% до 74,16%. Остання належить ТОВ "Інвестмент Проджектс менеджмент", власником якого в червні 2012 р. стала "Онтобет промоушінз лімітед". Тобто фактично влітку минулого року акції МАУ були сконцентровані в руках одного власника.
У результаті новим співвласником "Міжнародних авіаліній України" став Ігор Коломойський, стверджують партнери авіакомпанії, а також джерела в МАУ. "Угода закрилася якраз влітку, але ще до цього МАУ і" АероСвіт "почали послаблювати взаємну конкуренцію. Зараз керівництво МАУ говорить, що у компанії один господар - Ігор Коломойський", - говорить один з партнерів-постачальників послуг МАУ. "Всі співробітники чудово розуміють, але офіційно ніхто нікому нічого не заявляв. Коломойського в офісі ми не бачили, на відміну від представників керівництва" АероСвіту ", з якими дуже часто бачаться менеджери МАУ", - розповідає джерело в "Міжнародних авіалініях України". На зборах акціонерів 31 грудня, зі слів його учасників, були представники Коломойського.
Раніше Коломойський не приховував бажання взяти участь у приватизації МАУ. Підконтрольна бізнесменові авіакомпанія "Дніпроавіа" публічно заявляла, що готова заплатити за держпакет акцій МАУ вдвічі більше мінімальної вартості і, якщо її не допустять до конкурсу, буде відстоювати свої інтереси в суді. У підсумку "Дніпроавіа" все ж таки не допустили до конкурсу.
Співвласник МАУ Арон Майберг спростовує зміна структури власників: "Ніяких змін не відбулося. Особисто я залишився співвласником компанії". У групі "Приват" ситуацію також не коментують. "Я знаю про подібні чутки, але до цих пір підтвердження такої інформації особисто я не отримував. Всі припущення про те, що МАУ і" АероСвіт "об'єднуються, не відповідають дійсності. Компанії просто активно співпрацюють", - заявляв співголова наглядової ради і співвласник "АероСвіту "Григорій Гуртовий.
Читайте також: У МАУ немає можливості забрати всі рейси "АероСвіту", - Державіаслужба