«Депозитний» податок - це не нововведення і не елемент подвійного оподаткування, а світова практика. До таких висновків дійшли представники органів державної влади України та банківського співтовариства під час засідання Фінансового прес-клубу стосовно цієї теми.
Як зазначила заступник міністра фінансів Тетяна Єфименко, податок на доходи фізосіб з депозитів буде введений з 1 січня 2013 року. За її словами, ця дата була визначена парламентарями ще в 2009 р. Вона не погодилася з думкою експертів, які вважають, що оподаткування доходів від депозитів - це фактично подвійне оподаткування: перше з них - до розміщення коштів на депозитів, друге - після нарахування відсотків по вкладу.
«Оскільки гроші, знаходячись в банку, перетворюються в фінансовий ресурс, який бере участь в економіці і таким чином приносить взагалі інший дохід, який і підлягає оподаткуванню», - сказала чиновник.
В свою чергу, заступник глави ДПА Сергій Лекарь вважає, що оподаткування депозитних доходів фізосіб робиться не для збільшення бюджетних доходів, а для формування адекватного правового поля для всіх громадян, що отримують доходи.
Відповідаючи на зауваження банкірів, що при сплаті податків може порушуватися режим банківської таємниці, а інформація про клієнтів може використовуватися не за призначенням, чиновник зазначив, що взагалі не розуміє, «про яку таємницю сьогодні говоримо, тому що давно в Європі її вже немає».
У контексті ж адміністрування податку високопосадовець схиляється до варіанту, щоб податок операційно сплачувався саме банком як податковим агентом.
Говорячи про можливість введення диференційованих податкових ставок в залежності від строків розміщення коштів, С.Лекарь зауважив, що держава не може впливати на вибір громадянина. «На нашу точку зору це не обов'язково робити. Це можливо, але не обов'язково», - додав він.
В той же час, керівник Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (ФГВФО) Валерій Огієнко негативно оцінив Ідею цільового призначення податкових надходжень від доходу фізосіб з депозитів - спрямування принаймні їх частини в Фонд.
«З точки зору Фонду, питання оподаткування, прямо скажемо, прямо не вбачається, що тут можуть бути взаємопов'язані процеси. Додаткові гарантії можуть бути, коли банківська спільнота працює у відповідності до принципів, які є в будь-якій банківській системі будь-якої країни, - у відповідності до принципів Базельського комітету, і таким чином, коли внутрішній і зовнішній контроль за банківською системою знаходиться на високому рівні - це насправді є перша система захисту вкладників будь-якого банку», - вважає він.