"Бориспіль" заперечує інформацію щодо неефективного використання 3,7 млрд грн при реконструкції аеропорту
Державне підприємство Міжнародний аеропорт "Бориспіль" заперечує інформацію щодо неефективного використання 3,7 млрд грн при реконструкції аеропорту, яка була поширена прес-службою Рахункової палати. Про це йдеться в повідомленні аеропорту.
"Аеропорт "Бориспіль" розвивається відповідно до стратегічного плану розвитку аеропорту та самостійно обслуговує свої кредитні зобов'язання. Фінансування будівництва, зокрема, термінального комплексу "D" здійснювалося без залучення коштів держбюджету - за рахунок власних, а також кредитних ресурсів, які підприємство обслуговує за рахунок власної діяльності. Всі кошти, які було проінвестовано в розвиток аеропорту, витрачалися в суворій відповідності до українського законодавства та міжнародних норм", - йдеться в повідомленні.
В аеропорту підкреслюють, що реалізацію проекту будівництва термінального комплексу "D" аеропорту "Бориспіль" було розпочато в 2005 році - за два роки до прийняття рішення про проведення Чемпіонату Європи з футболу 2012 року. "Незважаючи на те, що на будівництво термінального комплексу "D" з державного бюджету коштів не планувалося і не було виділено, цей проект було включено до державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, адже саме він повинен був використовуватися як основний термінал для обслуговування вболівальників. Відкриття терміналу відбулося 28 травня 2012 - напередодні початку Євро-2012", - відзначає прес-служба аеропорту.
Крім того, повідомляється, що усі будівельні проекти державного підприємства пройшли обов'язкове погодження в міністерствах і були затверджені постановою Кабінету міністрів України. "Міжнародний контракт на будівельні роботи термінального комплексу "D" із залученням японського фінансування затверджений окремою постановою уряду ("Про фінансування проекту розвитку Державного міжнародного аеропорту "Бориспіль"). Всі кошти у межах реалізації проекту термінального комплексу "D" витрачалися лише після перевірки та погодження японським інженером в рамках міжнародного контракту. Важливо зауважити, що "Бориспіль" як державне підприємство щорічно погоджує свій фінансовий план в Міністерстві інфраструктури, Міністерстві доходів та зборів, Міністерстві економічного розвитку та торгівлі, Міністерстві фінансів та затверджує в Кабінеті міністрів України", - заявили в аеропорту.
Щодо коригування та збільшення вартості проекту побудови терміналу "D", то аеропорт "Бориспіль" відзначає, що коригування проекту будівництва термінального комплексу "D" відбулося лише один раз - в 2009 році. В його результаті було розширено площу терміналу та зони VIP-обслуговування, що значно підвищило пропускну спроможність терміналу та функціонал без зміни меж.
"Щодо планування розвитку аеропорту та ефективності. Згідно зі світовими тенденціями розвитку аеропортів, горизонт планування складає 15-20 років. Будівництво інфраструктури аеропорту "Бориспіль" ведеться з урахуванням майбутніх потреб авіакомпаній та пасажирів. Стратегічний план розвитку аеропорту було розроблено в 2009 році і на сьогоднішній день прогноз запланованого пасажиропотоку повністю відповідає фактам. Згідно з оновленим прогнозом, до 2016 року термінал "D" досягне піку своєї пропускної спроможності. Наразі експерти Airport Consulting Vienna на замовлення аеропорту готують зміни до майстер-плану розвитку "Борисполя". За їхніми прогнозами, до 2020 року пасажиропотік "Борисполя" складе щонайменше 15 млн, що вдвічі перевищує кількість пасажирів, яку аеропорт обслужив в 2012 році", - йдеться в повідомленні аеропорту.
Нагадаємо, вчора Рахункова палата повідомила, що при будівництві і реконструкції аеропорту "Бориспіль" 3,7 млрд грн були використані неефективно та з порушенням законодавства. Наприклад, необґрунтоване коригування проекту будівництва термінала "D" шляхом збільшення його пропускної спроможності вдвічі та будівництво в ньому окремої зони для VIP-персон призвели до збільшення боргових кредитних зобов'язань аеропорту на 2,6 млрд грн. Тим часом для обслуговування VIP-персон та офіційних делегацій вистачало потужностей термінала "С".
Читайте також: Аеропорт "Бориспіль" в 2012 р. збільшив пасажиропотік на 5%