"Аерофлот" оцінив свої збитки від обльоту України в 20 млн дол. на рік
Група "Аерофлот" оцінила свої витрати від обльоту України в 20 млн дол. на рік. Цю цифру 12 серпня на конференц-дзвінку для інвесторів назвав фінансовий директор компанії Шаміль Курмашов, розповів РБК один з міноритарних акціонерів перевізника і підтвердив представник "Аерофлоту".
Причиною збитків називається додаткова витрата палива. У 2013 р. видатки групи на паливо склали 79,13 млрд руб. (2,2 млрд дол.), сказано в звіті компанії. Виходить, збільшення витрат за подовження маршрутів може скласти близько 1%.
Облітати Україну "Аерофлот" почав після того, як пасажирський Boeing 777 авіакомпанії Malaysia Airlines 17 липня був збитий в Донецькій області.
Наступного дня після катастрофи багато авіакомпанії змінили маршрути транзитних польотів, щоб не користуватися повітряним простором України, повідомляє Росавіація. Влада України повідомила Європейську організацію з безпеки повітряної навігації (Євроконтроль) про закриття для польотів всіх маршрутів над Східною Україною.
"Аерофлот" був змушений пустити в обхід України близько 35 маршрутів, у тому числі рейси на популярні курорти: у Болгарію, Хорватію, Грецію, повідомляв РБК представник компанії.
Витрати інших російських авіакомпаній будуть значно менше: вони облітають тільки схід країни, де йдуть бої.
S7 облітає лише східну частину України, закриту для польотів згідно з повідомленням Євроконтролю, випущеним після аварії Boeing, сказав РБК представник авіакомпанії. UTair з початку червня облітає східну частину України з міркувань безпеки, сказав представник авіакомпанії, оцінивши витрати як незначні.
"Трансаеро" припинила польоти своїх транзитних рейсів над усією територією України після катастрофи 17 липня, а над Донецькою і Луганською областями літаки авіакомпанії не літають вже багато місяців, сказав представник перевізника. Але з 30 липня "Трансаеро" відновила польоти через Київську і Львівську зони повітряного простору України: ці маршрути безпечні, їх використовує більшість авіакомпаній, пояснив представник авіакомпанії.
Скільки всього маршрутів перенесли авіакомпанії, їх представники не розкривають.
Генеральний секретар Міжнародної організації цивільної авіації ICAO Раймон Бенжамен в листі від 24 липня нагадав, що Конвенція про цивільну авіацію зобов'язує владу країни забороняти польоти в цілях безпеки.
"Держава може з міркувань військової необхідності або суспільної безпеки обмежити або заборонити на однаковій основі польоти повітряних суден інших держав над своєю територією", - йдеться в документі.