ua en ru

Стартап PromoRepublic запустився у США за рахунок українсько-фінських інвестицій

Стартап PromoRepublic запустився у США за рахунок українсько-фінських інвестицій Фото: команда українського стартапу "ПромоРепаблик" (Facebook /PromoRepublic HQ)

Інвесткомпанія Digital Future анонсувала угоду з українським стартапом PromoRepublic

Стартап PromoRepublic, який отримав від українських і фінських інвесторів заразом 500 тисяч євро, планує вкласти залучені кошти у просування на американському ринку. Про це РБК-Україна повідомили сьогодні у прес-службі інвесткомпанії Digital Future.

При досягненні певних показників щодо прибутку і кількості клієнтів для стартапу буде автоматично відкрито доступ до третьої частини раунду - follow-up фінансування від Tekes до 1,25 млн євро на маркетинг і продажі.


Як зазначається, угода проходила у два етапи - на першому з них, у грудні 2015 стартап отримав 100 тисяч євро від фінського інвестора Пеккі Коскінена, венчурного фонду Vendep і фонду інноваційного розвитку Tekes.fi.

Кошти було використано на підготовку до виходу на американський ринок - перевірку каналів дистрибуції, вивчення попиту, поїздку команди до США для спілкування з місцевими підприємцями та потенційними клієнтами й партнерами.

"Місяць, проведений у Сан Франциско, Бостоні та Нью Йорку, дозволив нам добре розібратися в цьому ринку. Ми побачили, що у США достукатися до малого бізнесу безпосередньо дуже складно - "забито" всі канали, але сильно розвинено сегмент маркетологів-фрілансерів. Ми вирішили сфокусуватися на цьому вузькому сегменті та відшліфували продукт під їхні потреби", - зазначив співзасновник стартапу Максим Печерський.

"Ми перестали позиціонувати PromoRepublic як сервіс all-in-one і зробили акцент на розвитку нашого основного функціоналу - технології створення контенту для соціальних мереж, яка базується на добірці подій зі свят, історичних фактів, локальних заходів і поточних трендів", - заявив СTO проекту Михайло Барановський.

Другу частину раунду було закрито минулого тижня. Лід-інвесторами виступили фінський інвестор Сампо Парккінен і український венчурний фонд Digital Future, співінвесторами стали Пекка Коскінен, а також фонди Vendep і Tekes. Загальна сума другої частини раунду склала 400 тисяч євро.

При досягненні певних показників за прибутком і кількістю клієнтів, стартапу автоматично відкривається доступ до третьої частини раунду - наступні фінансування від Tekes до 1,25 млн євро на маркетинг та продажу.

"Команді PromoRepublic вдалося за два місяці побудувати дистриб'юторську машину сервісу у Східній Європі, яка дозволила проекту подвоювати виручку протягом п'яти місяців поспіль. Я не маю жодного сумніву, що хлопці повторять цей успіх на ринку США", - запевнив Сампо Парккінен.

За словами генерального директора інвестиційної компанії Digital Future Олексія Вітченка, "спрацювало те, що ми називаємо "приміряти бізнес на себе". "Ми показали інструмент PromoRepubliс своїм маркетологам, і вони сказали, що "це якраз те, що потрібно для вирішення наших щоденних завдань", - пояснив свій інтерес до стартапу Вітченко.

Разом із тим, команді PromoRepublic вдалося максимально зберегти частку засновників і попередніх інвесторів. Завдяки реєстрації у Фінляндії та участі у Startup Sauna, український стартап залучив ґрантове фінансування від Tekes у рамках програми підтримки стартапів від фінського уряду, кошти від венчурних фондів і приватних інвесторів було отримано на умовах convertible loan та їхня частка буде залежати від оцінки компанії наприкінці року.

Залучені інвестиції стартап планує вкласти у просування на американському ринку. "Сегмент софта для фрілансерів у США зростає зі швидкістю 40% на рік і на цьому ринку ще є місце для нових компаній. У нас на борту вже більше сотні користувачів з Америки, які платять, але ж ми тільки запустилися", - заявив Печерський.

Ще одна мета стартапу - інтеграція з великими маркетинговими сервісами, такими як Hootsuite, HubSpot, буфер та іншими маркетинговими платформами, якими вже користуються мільйони маркетологів у США.

"Немає нічого сумніше порожнього контент-календаря в понеділок. А якщо у тебе п'ять клієнтів і п'ять порожніх календарів, то все ще гірше. Ми вирішуємо цю одвічну проблему фрілансерів, пропонуємо шаблони під кожного клієнта з уже готовими ідеями, формулюваннями і дизайном", - сказав співзасновник сервісу Валерій Грабко.

Для експансії на нові ринки PromoRepublic розширює штат і зараз шукає фахівців, готових приєднатися до команди в київському і фінському офісах - маркетологів, дизайнерів, копірайтерів і розробників. Крім інтеграції з іншими платформами, контент-маркетингу і прямих продажів PromoRebulic продає сервіс через партнерства з тими, хто вже вміє продавати американцям.

"У США ми перевірили понад 25 різних маркетингових каналів і дійшли висновку, що співпраця з афіліат-мережами, нішевими медіа і блогерами для нас добре працює. Завдяки ним ми швидко нарощуємо базу кліентов зі США", - додав Грабко.

Стартап PromoRepublic запустився у США за рахунок українсько-фінських інвестицій

Основний офіс стартапа знаходиться в Гельсінкі, частина команди працює з Києва, а комунікації з американськими клієнтами і партнерами здійснюються через віртуальний офіс у Пало-Альто.

Раніше стартап вже залучав інвестиції - по 30 тисяч євро від українського акселератора EastLabs.co, гуру бізнес-моделювання зі Швейцарії Девіда Лоттенбаха і низки бізнес-янголів, у тому числі від керуючого партнера Boston TechStars Семена Дукача, 25 тисяч євро від естонського бізнес-ангела Андруса Лаурітца і державний грант Start-Up Чилі в розмірі 30 тисяч євро.

PromoRepublic - це сервіс, який допомагає малому та середньому бізнесу, маркетологам створювати контент для соціальний мереж. Сервіс був заснований в Києві в 2013 році підприємцем Валерієм Грабком.

Нагадаємо, українсько-американська IT-компанія BBot.ai запустила корисного бота на основі штучного інтелекту, який виконує функції офісного секретаря, опікуючись поштовим сервісом клієнтів.

Крім того, в Україні стартував прийом заявок на конкурс стартапів Eurasia Mobile Challenge.