Відповідно до проведеного GfK Ukraine дослідження, квартальне падіння грошового обороту склало чотири відсотки
Ринок побутової техніки та електроніки в Україні у четвертому кварталі 2015 року скоротився на чотири відсотки до аналогічного торішнього періоду - до 15,2 млрд гривень. Про це йдеться у відповідному дослідженні Temax® Україна, повідомила прес-служба компанії GfK Ukraine.
Як наголошується, зростання торкнулося лише кількох секторів ринку: телекомунікації (+25,7%), офісна техніка (наростила 6,5%) та інформаційні технології (IT-сектор), що пішли вгору на 2,3%.
Спадний тренд відчули сектори побутової електроніки та фотоапаратури. Їхнє падіння склало 32,1% і 24,5% відповідно, тоді як велика побутова техніка втратила трохи менше - 9,6% ринку, а мала побутова техніка просіла на їхньому тлі лише на 7,1%.
"В цілому зниження українського ринку побутової техніки та електроніки у грошовому вимірі за результатами 2015 року щодо 2014 становить 0,3%", - йдеться в дослідженні. При цьому сегмент телекомунікаційного обладнання показав квартальне зростання на 25,7% в річному вимірі - до 4 мільярдів гривень.
"Ринок смартфонів у грошовому вимірі зріс на 37,1%, а найбільшим попитом серед споживачів користуються пристрої із двома сім-картками, екраном з діагоналлю 5-5,5 дюймів і камерою 5-8 мегапікселів. Стрімко набирають популярність смартфони з камерою 8-13 мегапікселів, натомість обсяг реалізації мобільних телефонів зменшився на 14,8% у грошовому вимірі порівняно із четвертим кварталом 2014", - додали у GfK.
Водночас ринок інформаційних технологій та ІТ-техніки зріс за останні три місяці торік на 2,3%, сягнувши 3,7 млрд грн. Даний прогрес відзначили групи мишок і клавіатур, а також сегмент моніторів.
"Ключову роль на ринку продовжують грати ноутбуки, стаціонарні ПК і планшети. Обсяг продажів ноутбуків у четвертому кварталі залишився на тому ж рівні, що і рік тому, але продажі планшетів знизилися на 10,5%. Зате реалізація стаціонарних ПК збільшилася на 9,6% порівняно з аналогічним кварталом попереднього року", - йдеться в дослідженні споживчих переваг.
В цілому, грошовий обсяг ринку побутової електроніки за рік скоротився на 32,1%, тоді як основний чинник такого відчутного падіння - категорія телевізорів - зменшив обсяги реалізації майже на 37%.
Чого не скажеш про телевізори з ультрависокою роздільною здатністю і моделі з увігнутим екраном, що, як і раніше, мають тенденцію до зростання. Аналогічну позитивну динаміку продемонстрував також і відносно новий сегмент екшн-камер.
Між тим, до падіння на 4% порівняно із четвертим кварталом 2014 року призвів не лише великий попит у листопаді 2014, але й далеко не найкраща купівельна спроможність населення у 2015, йдеться в GfK Temax® Україна.
"За підсумками року ринок показав кардинально різну динаміку по секторах. Телеком та офісна техніка є лідерами ринку. Велика та мала побутова техніка разом з інформтехнологіями більш-менш зберегли свої позиції, залишивши в аутсайдерах сектори побутової електроніки та фото", - резюмувала дослідницькак омпанія, наголошуючи на поступовому поліпшенні споживчих настроїв українців.
Нагадаємо, споживчі настрої українців у січні погіршилися. Зокрема, найбільше зниження показав індекс доцільності великих покупок, що втратив майже 12 пунктів за місяць.