Ринок побутової техніки та електроніки в першому кварталі скоротився на 6%
Всі сегменти продемонстрували негативну динаміку, крім сегмента телекомунікаційного обладнання і сегмента офісної техніки
Український ринок побутової техніки та електроніки в першому кварталі поточного року скоротився на 5,9% порівняно з аналогічним періодом 2015 року і склав 11,911 мільярдів гривень, йдеться в дослідженні компанії GFK.
Так, сегмент телекомобладнання збільшив обсяг продажів на 28,7% до 3,749 мільярдів гривень. Найбільший ріст в даному сегменті показали смартфони, обсяг продажу яких збільшився на 31,5%, що було обумовлено зростанням середньої ціни. У сегменті продовжують користуватися попитом пристрою на 2 Sim-карти з великою діагоналлю екрана, кращою камерою і великим об'ємом оперативної пам'яті.
Сегмент офісної техніки залишився на рівні показників минулого року і склав 188 мільйонів гривень. Як відзначають аналітики, падіння ринку принтерів на 6,2% було в якійсь мірі компенсовано зростанням МФУ (на 2,1%). Позитивну динаміку продемонстрували і продажу сканерів (+7,6), хоча їх частка не має значного впливу на сектор.
Ринок побутової електроніки в першому кварталі скоротився на 32,1% до 1,519 мільярдів гривень, в основному за рахунок скорочення обсягів продажів телевізорів. Аналітики відзначають, що попит на 3D-телевізори згасає, в той же час зростає сегмент Smart TV без 3D, а також телевізорів з ультрависокою розширенням і увігнутим екраном.
Негативна тенденція продовжилася і в сегменті фототехніки. Ринок скоротився на 24,8% і склав 145 мільйонів гривень. Найбільшою популярністю серед покупців користувалися камери зі змінною оптикою, у березні значно зросла частка дзеркальних камер.
Ринок великої побутової техніки скоротився на 18,3% в порівнянні з першим кварталом 2015 року і склав 2,115 мільярда гривень. Скорочення продажів найсильніше відчули сектори холодильників і морозильних камер – падіння на 22,1% і 22,6% відповідно. Обсяги продажів вбудованих плит, пральних і посудомийних машин також знизилися. У той же час зросли продажі сушильних автоматів, хоча їх частка в загальному обсязі сегмента незначна.
Ринок дрібної побутової техніки у звітному кварталі скоротився на 16,8% до 1,147 мільярдів гривень. При цьому частка проданих товарів в сегменті через інтернет зростає і досягла 30%. Краще всього в цьому сегменті продавалися чайники, а також товари категорії по догляду за собою. Найбільше скоротилися продажі мультиварок, що обумовлюється високою базою минулих років.
Сегмент ІТ-техніки скоротився на 3,7% і склав 3 мільярди гривень. Продаж ноутбуків і планшетів зменшилися на 11,2% і 19% відповідно. При цьому зростання продемонстрували стаціонарні комп'ютери (+25,3%) і монітори (+15,5%), відповідно збільшилися і продажі комп'ютерної периферії – мишок і клавіатур. Таке зростання аналітики пояснюють заміною обладнання споживачами.
Як повідомлялося, ринок побутової техніки та електроніки в четвертому кварталі 2015 року просів по виручці на 0,3%.