Mail.Ru Group запустила конкурента "Кинопоиска"
Перейменований з "Афіші" на "Кіно" відеосервіс повністю переорієнтує аудиторію платформи на перегляд кінофільмів і серіалів
Компанія Mail.Ru Group перейменувала відеосервіс "Афіша" на "Кіно", повністю переорієнтувавши аудиторію платформи на перегляд кінофільмів і серіалів. Про це з посиланням на керівника проекту Олексія Антропова в рамках форуму "РІФ+КІБ 2016" повідомляє РБК.
Як зазначається, у "Кіно Mail.ru" з'явився новий плеєр, у якому користувач може самостійно обрати онлайн-кінотеатр з тим або іншим доступним фільмом або серіалом.
Якщо кінострічка доступна тільки в платній моделі, можна порівняти ціни на всіх майданчиках.
Серед партнерів "Кіно Mail.Ru", які надають сервісу свій контент — онлайн-кінотеатри Ivi.ru, Megogo, Amediateka, Okko, TVZavr, Tvigle, Zoomby, Now, RuTube, Videomore і Pladform (ця платформа для дистрибуції контента працює також з телеканалами ТНТ, СТС, НТВ і "Перший").
Робота з партнерами сервісу буде побудована за моделлю revenue share, тобто сторони поділять доходи від реклами і платного перегляду фільмів. Точний розмір частки, яку "Кіно Mail.ru" буде забирати собі, ні Mail.Ru Group, ні кінотеатри не розкривають.
"Зараз 66% від загальної рекламної виручки (відеосервісу, - ред.) припадає на прокатників, телеканали та рекламу сервісів, пов'язаних з кіно", - зазначив Антропов.
За словами гендиректора TVZavr Марини Суригіної, Mail.Ru Group надає партнерам багато варіантів для монетизації контенту: крім класичної revenue share моделі, якщо через "Кіно Mail.ru" в онлайн-кінотеатр прийдуть передплатники, онлайн-кінотеатр заплатить "Кіно Mail.ru" комісію. Як зазначила Суригіна, в TVZavr задоволені якістю трафіку на "Кіно Mail.ru" і кількістю показів рекламних роликів на платформі.
Російські відеосервіси в цифрах, за даними j'son & Partners Consulting:
- 8,5 млрд руб. склав обсяг російського ринку легальних відеосервісів в 2015 році
- 14,3 млрд руб. досягне, за прогнозом, обсяг російського ринку легальних відеосервісів в 2019 році
- 65,3% російських легальних відеосервісів використовують рекламну модель монетизації
- 50-70% становив зростання доходів найбільших російських онлайн-кінотеатрів у 2015 році по відношенню до 2014-го. В сукупності вони заробили 5,9 млрд руб.
- понад 1 млрд руб. заробив у 2015 році найбільший онлайн-кінотеатр Рунета Ivi.ru
- 2,3 млрд переглядів вчинили користувачі Ivi.ru у 2015 році, щомісячна аудиторія сервісу склала 26,8 млн користувачів
- близько 165 тис. користувачів в 2015 році хоча б раз в місяць платили за контент на Ivi.ru
- 40 млн користувачів — щомісячна аудиторія найбільшого в СНД онлайн-кінотеатру MEGOGO в 2015 році, з них 17,2 млн припадає на Росію
- 1 мільйон доларів інвестує онлайн-кінотеатр TVZavr (щомісячна аудиторія в 2015 році — 22 млн користувачів) розробку програми "Російське кіно" для Smart TV, яке буде доступне 248 країнах.
Крім онлайн-плеєра, у "Кіно Mail.ru" присутні рекомендаційний сервіс, інформаційні довідки про фільмах, серіалах, телешоу і акторів, рейтинги і тематичні добірки фільмів, серіалів і телешоу, новини кіно, архів світових кінопремій і календар прем'єр.
У жовтні 2015 "Афіша Mail.ru" зробила можливим перенесення оцінок фільмів з бази даних "Кинопоиск" та IMDb. Це сталося практично одночасно з перезапуском "Кинопоиск" компанією "Яндекс" і подальшим скандалом з-за того, що в новій версії "Кинопоиск" були втрачені всі власні оцінки і рейтинги кінофільмів.
"Яндекс", який придбав "Кинопоиск" у 2013 році за 80 мільйонів доларів і витратив два роки на запуск проекту, в результаті під тиском користувачів "відкотив" портал старої версії (бібліотека про кінематограф з новинами, рейтингами та інформацією про прем'єри), а за підсумками 2015 року списав 576 млн руб. у рядку goodwill (ділова репутація та нематеріальні активи) з-за провалу оновленого "Кинопоиск". У 2014 році доходи "Кинопоиск" знизилися в 3,4 рази, до 68 млн руб., сервіс показав збиток у розмірі 436 тисяч рублів.
Mail.Ru Group запустила "Афішу Mail.ru" у 2004, сервіс став одним з перших медійних проектів компанії. З 2012 майданчик зробила ставку на розвиток відеоконтенту, вирішивши розвиватися як агрегатор онлайн-кінотеатрів.
У 2012 сервіс став співпрацювати з Zoomby, потім до нього долучилися і інші онлайн-кінотеатри, в тому числі найбільші в Рунеті Ivi.ru і Megogo. У вересні 2014 провела редизайн проекту, його функція як афіші стала відходити на другий план.
За даними сервісу статистики Mail.Ru Group — top.mail.ru аудиторія "Афіші Mail.ru" в лютому склала майже 22 мільйони користувачів. Згідно з дослідженням TNS, аудиторія проекту в тому ж місяці — близько 10 мільйонів чоловік (вікова група — 12-64).
Нагадаємо, в жовтні керівник "Кинопоиск" пішла у відставку після скандалу з перезапуском.
Як повідомлялося, чистий прибуток Mail.ru Group знизився на 13,6% за підсумками року.