Експорт української ливарної продукції із чорних металів у 2014 р. скоротився на 29%, - "Укрпромзовнішекспертиза"
ЄС щорічно споживає тільки імпортного лиття на 5,4 млрд дол
У 2014 році експорт української ливарної продукції із чорних металів склав 69 млн дол., шо на 28 млн дол. або 29% менше, ніж роком раніше. Про це повідомили у прес-службі ДП "Укрпромзовнішекспертиза".
Близько 93% поставок прямувало до Росії, тоді як на ЄС припадав всього лише 1%. Таку інформацію озвучив директор "Укрпромзовнішекспертизи" Володимир Власюк на семінарі "Експорт лиття у ЄС: можливості, ризики, бар'єри" 9 червня в Києві.
Незважаючи на стабільно висока питома вага поставок лиття в Росію, можливості українських експортерів з відвантаження литий продукції на даний напрямок істотно знижуються.
"Негативні тенденції попиту на українське лиття в Росії спостерігалися давно, що обумовлено не стільки військовим конфліктом, скільки системною політикою імпортозаміщення, яка активно реалізується нашим північним сусідом. Тому поставки в Росію скорочувалися б незалежно від розвитку політичних відносин", - зазначив Власюк.
Альтернативою російському ринку може стати ЄС, який щорічно споживає тільки імпортного лиття на 5,4 млрд дол. При цьому 1,7 млрд дол. - це зовнішній імпорт із-за меж Європейського союзу. Ключовими постачальниками лиття на даному ринку і основними конкурентами України є Китай (18% від загальних імпортних поставок), Німеччина (14%) і Франція (9%). Також великими постачальниками лиття із-за меж ЄС (крім Китаю) є Індія (6%) і Туреччина (3%).
Про вже існуючий експорт автокомплектуючих і продукції машинобудування на німецький ринок і досить оптимістичні можливості українських ливарних компаній при поставках на ринок ЄС заявив делегат німецької економіки в Україні Александер Маркус у доповіді "Виклики та можливості для українських підприємств у Німеччині".
"Це питання вартості, якості і термінів поставок. При правильній організації процесу експорту та відповідність вимогам до якості українські компанії цілком можуть скласти конкуренцію європейським виробникам", - сказав Маркус.
"Процес виходу на європейський ринок був тривалим і трудомістким, однак зараз ми маємо стабільні замовлення від німецьких партнерів. При цьому ми повністю незалежні від російського ринку", - зазначив генеральний директор Таврійської ливарної компанії "Талко" Євген Желєзняков, який тривалий час успішно поставляє лиття до Німеччини.
"Незважаючи на наявність у ЄС досить привабливої ніші для українських виробників лиття, вихід на європейський ринок вимагає значних витрат часу і зусиль. Зокрема, основними перешкодами є технічна відсталість багатьох ливарних підприємств, що тягне за собою нездатність відповідати вимогам до якості продукції. Другорядними перепонами є відсутність знання європейського ринку, технічні бар'єри у стандартизації, недостатність фінансових інструментів підтримки експорту та незадовільне організаційне сприяння українському експорту за кордоном з боку держави", - наголосив Власюк.
Таким чином, як відзначають в "Укрпромзовнішекспертиза", вихід українських ливарників на закордонні ринки пов'язане зі значними труднощами. Однак наявність ємного ринку, активний розвиток машинобудівної галузі Європи та зняття частини обмежень експорту українських товарів до Євросоюзу створює можливості для переорієнтації українських ливарників за умови модернізації та наполегливої просування продукції на європейському напрямку.
Нагадаємо, виручка від експорту метпродукції України у 2015 р. знизиться на 14,1% - до 13,8 млрд дол.