Фахівці, що займаються моделюванням зі смартфонів, об'єднані Європейським дослідницьким проектом HARVEST4D
Майбутнє охорони європейської культурної спадщини багато в чому пов'язане зі смартфонами, які можуть допомогти в реконструкції складних тривимірних моделей. Про новий хай-тек проект в австрійській столиці Відні повідомляє програма "Футуріс" телеканалу Euronews.
"На сьогодні реконструкція 3D моделей коштує дуже дорого. Одна із причин високої ціни - залучення дорогого устаткування. Крім того, потрібно чітко спланувати, де його встановити, щоб мати можливість відтворити всі деталі моделі. У нашому проекті ми намагаємося максимально спростити реконструкцію за рахунок того, що відтворюємо об'єкти за допомогою найпростіших мобільних телефонів або цифрових камер, які є в усіх", - зазначив комп'ютерний інженер з Віденського політехнічного університету Мікаель Віммер.
Після складних математичних розрахунків звичайні фотографії перетворюються на тривимірні моделі. Щоб досягти такого результату, потрібно вирішити кілька технічних завдань.
"Вихідні фотографії мають різний масштаб. Деякі з них знято здалеку, на інших видно укрупнені деталі. Різна дистанція зйомки дає різноманітні зображення поверхні об'єктів. Якщо фотографії зроблено з далекої відстані, то, як правило, зображення на них не є точними. У цьому випадку необхідно відразу ж залучити знімки, де, навпаки, добре видно типи поверхні, інші деталі", - додав комп'ютерний інженер Самір Арудж.
Фахівці, що займаються моделюванням зі смартфонів, об'єднані Європейським дослідницьким проектом HARVEST4D. Сьогодні їхнє завдання - навчити комп'ютери розпізнавати форму реальних об'єктів у динамічному середовищі.
На думку іншого комп'ютерного інженера Тамі Бубекера, що розробляє комп'ютерні моделі й алгоритми для інтерпретації отриманих із датчиків 3D даних, для початку потрібно переконатися, що всі елементи, зібрані в реальному світі, можна перевести у віртуальний об'єкт, який потім може служити різним цілям.
"Коли намагаєшся перетворити реальний світ на віртуальний, то працюєш відразу із трьома різними параметрами: потрібно оцифровувати форму, рух і вид зображень для переведення їх до віртуальних інтерактивних додатків", - уточнив він.
Дослідники також вивчають шляхи перетворення реальності на моделі 4D - це 3D плюс фізичні ефекти, синхронізовані в часі. Наприклад, ними розроблені системи для відтворення багатовимірної графіки на основі знімків археологів, які роблять розкопки.
Як зазначається, під час перегляду створеної у такий спосіб тривимірної графіки можна інтерактивно побачити ті частини об'єкта, які змінилися під час розкопок, а також деталі, що зберегли первісний вигляд.
Тепер дослідники вивчають можливості застосування цих технологій на практиці. Першочергове завдання - вивчення і охорона культурної спадщини, адже виготовлені в рамках проекту моделі можна використовувати в музеях. Також нова технологія дозволяє набагато спростити процес трансформації об'єктів у 3D.
На думку вчених, протягом п'яти років їхній винахід з'явиться на ринку.
Нагадаємо, раніше мобільний месенджер Snapchat придбав компанію Seene, творця програми для 3D-знімків.