Близько 90% заявок, які обробляє диспетчер АДС, пов’язані з витоками газу
За 8 місяців 2018 року аварійно-диспетчерська служба "Дніпрогазу" опрацювала майже 17,5 тисяч заявок від споживачів, з яких 12,4 тисячі - про витоки газу з мереж. Про це повідомляє прес-служба компанії.
Причиною виникнення надзвичайної ситуації може стати навіть незначна неполадка. У Дніпрі близько 90% заявок, які обробляє диспетчер АДС, пов’язані з витоками газу, решта - з несправністю газових приладів. До витоків блакитного палива може призвести самостійна заміна газового обладнання, втручання у систему непрофесіоналів, несправний технічний стан або використання застарілого обладнання, яке вичерпало свій строк експлуатації або підлягає капітальному ремонту.
"Головна задача "Дніпрогазу" як Оператора ГРМ – забезпечити сталий безаварійний розподіл природного газу для клієнтів компанії, - зазначає технічний директор ПАТ "Дніпрогаз" Юрій Безпрозваний. – Проте відповідальність за безпечну експлуатацію газового обладнання згідно Правил безпеки систем газопостачання покладається на власників домоволодіння, а технічне обслуговування здійснюється на підставі відповідного договору".
Щоденно за оперативною допомогою аварійної газової служби ПАТ "Дніпрогаз" звертаються в середньому 70 споживачів газу. Проте тариф на розподіл газу, що встановлюється держрегулятором, та має забезпечувати роботу аварійних служб втричі нижчий обґрунтованого рівня.
У минулому році суттєво зросли ціни на товари та витратні матеріали, які "Дніпрогаз" використовує для надання послуг споживачам газу. Так, більш ніж на 20% зросла вартість пального, яке необхідне для роботи аварійно-диспетчерської служби. Але НКРЕКП при формуванні тарифів для газорозподільних підприємств не враховує інфляційну складову, подорожчання матеріалів і збільшення витрат на енергоресурси. До того ж чинний тариф на розподіл природного газу не переглядався вже кілька років.
Для оперативної локалізації аварійних ситуацій автомобільний парк служби "104" налічує 10 сучасних машин Volkswagen Transporter з підвищеною прохідністю, оснащені радіозв'язком, спеціальними інструментами та іншими технічними засобами. Усі аварійні автомобілі також обладнані системою GPS-навігації, яка дозволяє диспетчеру в режимі онлайн оперативно визначити місцезнаходження автомобіля, направити його на виклик найкоротшим шляхом, або, при необхідності, направити на допомогу додаткову бригаду.