Старі «корочки» повернулися. Водії: «Ми придушили революцію в ДАІ».
В Україні більше не видають водійські права з чіпами, про введення яких автоінспекція заявляла навесні. Про це «Сегодня» повідомив начальник ДАІ України Володимир Астапковіч. «Так, видача таких посвідчень призупинена», - сказав він. Як пояснили нам у Департаменті ДАІ, після численних звернень громадян, в тому числі і в Кабмін, видача чіпованих посвідчень призупинена спецпостановленіем уряду на невизначений термін. Головною і єдиною претензією скаржилися водіїв стала дорожнеча нових «корочок»: за них потрібно було викласти не 198 грн, як за звичайні, а майже 250. «Видача була припинена в червні після звернень громадян. Ми пішли назустріч. Тобто поновилися постанови, які раніше були скасовані, і документи з чіпами сьогодні не застосовуються. Ми повернулися до старих зразків », - прояснив ситуацію головний інспектор Департаменту ДАІ МВС України В'ячеслав Шмельов. У автоінспекції не виключають, що уряд поверне права з чіпами, але коли - не знають. Коштувати вони, ймовірно, будуть ненабагато дорожче звичайних, а можливо, як припускають даішники, і нарівні з звичними. «Є інформація, що ціна нових бланків збільшуватися не буде, а середньостатистичному водієві все одно, будуть його права з чіпом або без. Є й інша сторона: права з чіпом - це прогресивний підхід, вони зручніше для інспектора, який зможе зчитати інформацію з прав картрідером і побачити відразу всі дані про водія », - пояснив нам Шмельов. А водій і адвокат Олексій Святогор подію прокоментував радикально: «Водії придушили революцію в ДАІ».
АТАКУЮТЬ МРЕВ. Тим часом у водіїв і без чипованних документів проблем вистачає. «Сегодня» побувала в одному з найбільших МРЕВ країни - на вулиці Туполєва в Києві. З самого ранку тут дві черги, всього близько ста чоловік, грунтовно підготувалися до тривалого очікування: багато принесли з собою бутерброди, у деяких була холодна мінералка. Водії зізнаються, що згодні на будь-які документи, аби отримати. «Я здав іспити на початку травня, на 25-е число мені призначили отримання. Я прийшов, вистояв чергу, але сказали прийти через два тижні - немає бланків, тому що немає поставок із заводу, який їх виробляє. Я приходив п'ять разів, і все без толку. Вже вшосте тут, дуже хочеться сісти за кермо, і мені все одно, які будуть права - з чіпом або без », - розповів нам Олександр. «Мій знайомий приїжджав, починаючи з березня, йому відповідали, що немає бланків», - каже стоїть в черзі Максим Ващук. «А ми з другом стоїмо обміняти радянські права на нові. Приїхали і дізналися, що записуватися сюди почали з 5:00 ранку, а той, хто приїхав до 9:00, був вже 66-м за рахунком. Треба, щоб більше віконець було », - скаржиться стоїть в черзі пенсіонер. У ДАІ кажуть, що в цілому по країні дефіциту немає, а цю проблему називають локальною. «Напевно, в цьому МРЕВ великий наплив людей», - сказав нам спікер ДАІ Олександр Зубенко.
Відпочиваючі в тіні далекобійники тим часом розповіли, що права з чіпами хоч і дорожче, але їм потрібні саме такі. «Деякі європейські поліцейські пред'являють претензії: мовляв, у тебе неправильні права на перевезення небезпечних вантажів. Для мене чіп не був би зайвим, хоч і дорожче звичайних прав », - вважає далекобійник Михайло.
А поки у МРЕВ був дефіцит бланків, з'явилися «рішали», які за $ 300-700 пропонують водіям швидко отримати нову категорію або нові права. «У мене знайомі в МРЕВ, тому допомогти - не проблема», - відповів нам один з таких «помічників», які розмістили оголошення про свої послуги в інтернеті. «Такі« помічники »можуть виявитися шахраями», - попереджають в ДАІ.