Четверту добу поспіль впоратися з наслідками стихії на вулицях намагається не тільки комунальна техніка, але і військова. До прикладу, тепер у центрі столиці легко можна побачити БТР! Це техніка з Президентського полку. Вони звільняють застряглі у снігу машини по всьому місту.
«Сегодня» напросилася прокотитися на цій незвичайній для міського життя техніці, взяла участь у звільненні фури і навіть заглянула в кабіну водія.
З п'ятниці по неділю в місті працювали 14 БТРів. Вони розтягували фури та вантажівки, які, загрузнувши в снігу, блокували мости і магістралі міста. З понеділка техніка чергує на виїздах з Києва і допомагає водіям з Київської області. Як розповіли нам самі військові, їх оперативні групи по два БТРа чергують в трьох місцях на Житомирській трасі і по дві машини - у Броварів і Макарова. Їм допомагають кілька ПЗМ - полкові землерийні машини, які працюють як снігоприбиральна техніка.
«Наше завдання - забезпечити проїзд по дорогах і оперативно допомагати виїхати вантажівкам, якщо вони застрягли. За ці кілька днів витягли близько 80 фур та вантажівок », - сказав нам командир роти старший машини БТР Артем Резник. За його словами, на те, щоб витягнути самий відчайдушно угрузлий вантажівка зараз йде зовсім небагато часу. А на початку снігопадів довелося помучитися. «Вже навчилися: стало зрозуміло, з якого боку і як тягнути фуру, щоб вона зрушила з місця. А спочатку ми дуже довго возилися з машинами на Московському мосту, особливо багато клопоту було з навантаженими фурами. Тягнули їх потроху, самі застрявали в снігу. А вчора з проспекту Перемоги відтягували в парк угрузлий в снігу тролейбус. До речі, за ці дні ми відкопали їх до двох десятків », - говорить Артем.
ВНУТРІШНІЙ СВІТ БТР. Усередині БТР трохи більше звичайної машини, але з низькою стелею. Коли заходиш - потрібно пригинатися. Всього сюди поміщаються 10-12 чоловік: частина - сидячи, більше - стоячи. У центрі БТРа - м'яка лавка на три-чотири людини. За нею - місце для речей (наприклад, приладів або техніки). А в передній частині - водійське і пасажирське місця. Перед ними - панель управління з безліччю різноманітних кнопок і важелів. Незвичайні скла - тут ілюмінатори, як у літаках, тільки не круглі, а квадратні. Кермо БТРа - як у звичайної машини, а двох повних баків вистачає на 600 км шляху. Усередині під час їзди дуже шумно і трясе. Побут у хлопців доволі простий. Гарячу їжу їм привозять тричі на день. З туалетом складніше: або в ліс, або на АЗС. На саму заправку не заїжджають - можуть не розминутися з колонками, так що від дороги ходять пішки. Працюють позмінно, але не більше шести годин на день. Гріється екіпаж прямо в кабіні транспортера: «Якщо закрити всі люки, то у нас тут тепло, хоч роздягайся! Пічка працює на славу », - розповідає Артем.
МАШИНИ НЕ відкопувати. «Сегодня» стала свідком, як менше ніж за 10 хвилин фура, застрягла на повороті біля селища Чайка (Житомирська траса), була вже на свободі. Військові працюють разом з ДАІ, яка повідомляє екіпажам, де і яке авто потрібно витягнути. Спочатку хлопці під'їжджають до машини, чіпляють її до БТРу тросом і тягнуть в потрібному напрямку. Правда, сніг, який заважає проїхати вантажівці, вони не чистять (подібне помітили кияни: БТР не міг витягнути фуру через счіщенного перед нею снігу. - Авт.). «У наші обов'язки таке не входить. Водій авто повинен сам підготувати машину до евакуації », - кажуть військові.
Грубіянять і махають. Не всі застряглі водії раді такій підмозі. «Якщо нам хоч« спасибі »скажуть - і то добре. Частіше ми чуємо щось на кшталт: «Чуєш, ти тягни акуратніше! Якщо у мене бампер відірветься, я вам рахунок вишлю! »- Згадує Артем. - Але городяни, особливо діти, навпаки, нам раді: розглядають дивину, махають руками і фотографують ».
Киянка Олександра Буханова, вперше побачивши БТРи на проспекті Перемоги, була в шоці. «Я подумала, що війна почалася! Таку техніку я ніколи вживу не бачила. А після цього сніжного кошмару мені стало ще страшніше, мовляв, якщо таке по вулицях їздить - справи наші зовсім кепські. Але добре, що військових залучили: думаю, самі б комунальні служби зі снігом не впоралися », - розповіла нам Олександра. А житель Борщагівки Ігор відразу взявся фотографувати машини. «Побачив їх на Окружній дорозі. Сфотографував, а то друзі, які живуть за кордоном, не повірять, що в Києві таке творилося », - сказав він нам.