Як створити інтернет-магазин автозапчастин?
Автомобілі давно і впевнено зайняли істотні позиції в житті людей. Вони виконують вантажні і пасажирські функції, в незліченній кількості пересуваються по дорогах великих мегаполісів і маленьких селищ. І систематично потребують ремонту і обслуговуванні. А значить - в покупках власниками нових запчастин і витратних матеріалів. Це дає відмінні можливості для створення інтернет магазинів автозапчастин - як одного з перспективних напрямків бізнесу.
Чому інтернет магазин?
Ще недавно єдиним місцем продажу запчастин були звичайні автомагазини і базарчики. З повсюдним впровадженням всесвітньої мережі з року в рік все більші позиції займає електронна комерція. Для продавців і покупців автозапчастин - це різні віртуальні майданчики. Їх переваги очевидні: навіть найбільша точка навряд чи розмістить на полицях більше тисяч (максимум десятків тисяч) найменувань товарів, а в електронному каталозі їх може бути мільйони.
Створити мережевий магазин запчастин можуть:
ті, хто вирішив зробити перший крок як підприємець з продажу автозапчастин в мережі;
власники торгових точок, які бажають збільшити продажі за рахунок застосування сучасних методів;
власники автомобільних сервісів, які зацікавилися можливістю отримання додаткового доходу;
господарі інтернет ресурсів, продажу в яких з певних причин "не пішла".
У будь-якому випадку, перед тим, як приступити до створення власного майданчика, варто озброїтися знаннями, тверезо оцінити альтернативні варіанти і свої можливості.
Як влаштований інтернет магазин
Для користувача операції зводяться до введення вихідних даних для пошуку, вивчення варіантів і додавання потрібних товарів в кошик. Йому досить зрозумілого пошуку «за допомогою клавіатури і миші». І зовсім не потрібно шукати відповіді на запитання, як працює система. На відміну від власника, для якого ефективність її дії має ключове значення для успіху.
На чолі кута інтернет магазину лежить «движок» - система управління вмістом (CMS). Його завдання - забезпечити швидку і надійну зв'язку між модулями редагування, базою даних і модулем уявлення. Іншими словами за запитом користувача впорядкувати задовольняють позиції і надати інформацію про них.
На сьогоднішній день найбільш повний каталог аналогів - TecDoc, який містить інформацію про товари понад 360 виробників автозапчастин та реалізує крос-зв'язку, що дозволяють підбирати взаємозамінні запчастини.
При наявності доступу до каталогу TecDoc власнику залишається тільки завантажити прайс-листи і внести свою надбавку. В ідеалі! На практиці інтеграція Тек Док з сайтом має ряд складнощів і нюансів і є складним завданням, яке під силу далеко не всім.
Ключове значення має хостинг, з яким працює автомагазин. Деякі варіанти не забезпечують достатньої швидкості і продуктивності по обробці масивів, що призводить до того, що при одночасному запиті сотень користувачів, пошукові роботи вишикуються в чергу, сайт почне «гальмувати» або взагалі зависне. Підсумок - клієнти додадуть в закладки конкурентів. А усунення неполадок зажадає додаткових ресурсів.
Варіанти розробки інтернет магазину автозапчастин
Для успішної роботи інтернет магазину потрібно кілька умов:
надійна функціональна CMS, що дозволяє ефективно керувати вмістом з його редагуванням і наповненням;
продуктивний хостинг;
доступ до TecDoc;
фахівець-розробник для грамотної інтеграції каталогу і контролю за коректною роботою.
Існують три підходи до відкриття нових інтернет магазинів:
повна індивідуальна розробка з нуля;
використання універсальних CMS;
оренда комплексного вирішення.
Розробка інтернет магазинів автомагазинів з нуля
До індивідуальної розробки вдаються в бажанні отримати абсолютно унікальний, кардинально відмінний від конкурентів сайт. У деяких випадках таке рішення призводить до успіху, але частіше - до невиправданої витрати часу і сил: терміни на реалізацію проекту можуть обчислюватися місяцями, а витрати - тисячами доларів. Пі цьому ключове значення має кваліфікація розробника, яку замовник не завжди може адекватно оцінити. А «віра на слово» може обернутися крахом надій.
Навіть, якщо пощастило, і сайт розроблений коректно, без подальшої техпідтримки йому не обійтися. А це - знову витрати, втрати часу і репутації, якщо фахівець «віддалений», а не в штаті і не завжди доступний.
Використання універсальних CMS
Пропозиції безкоштовних «движків» для створення ресурсів нерідкі. І, завдяки відсутності вкладень, привабливі. Здавалося б, досить просто підключити каталог за допомогою готового модуля, і - вперед, до вершин успіху. Однак перед тим, як скористатися послугою потрібно оцінити її ефективність з усіх боків.
Універсальний CMS - на то і універсальний, що розрахований на рішення різних завдань, але з меншою ефективністю, ніж вузько орієнтований.
Для забезпечення коректної роботи доведеться «вичистити» непотрібне, що заважає управлінню сайтом, і додати необхідну.
Інтеграція універсального, не призначеного для вирішення конкретних цілей, CMS з модулем Тек Док досить складна і не гарантує високої продуктивності.
У підсумку «безкоштовний» движок обернеться в близько 1000 доларів і близько тижня часу на налагодження і необхідність в систематичної технічної підтримки.
До того ж сайти автозапчастин зі стандартною CMS пошукові системи ранжирують невисоко. Їх уразливість для хакерських атак (через універсальності) гранично висока.
Оренда комплексного вирішення
Позбутися від клопоту з розробкою сайту автозапчастин та забезпеченням його коректної працездатності допоможе оренда готового рішення - платформи з уже налагодженим каталогом Тек Док.
Один з найцікавіших варіантів - ліцензійна CMS Allzap, яка відрізняється простотою в управлінні і відмінною продуктивністю. Запуск стандартного рішення відбувається за все за один день. Оренда площадки мінімально витратна - всього 550 гривень на місяць.
Унікальна Allzap CMS пропонує:
можливості підбору запчастин за оригінальними або каталожними номерами, марці і моделі авто, а також по ряду інших характеристик;
широкі можливості управління асортиментів: від завантаження каталогу до їх інтелектуальної обробки і управління націнками, сортування постачальників і брендів;
зручність роботи з клієнтами: реєстрацію на сайті (з використанням даних в дисконтних або інших програмах, а також для розсилки), зручну корзину замовлень і т.д .;
високий ступінь SEO- оптимізації сторінок для залучення потенційних клієнтів через пошукові системи.
Крім CMS клієнтам надається входить в базову вартість техпідтримка, а також високоінтелектуальний хостинг зі спеціальним програмним забезпеченням, що гарантує блискавичну роботу з прайсами з мільйонами позицій.
В якості додаткової послуги можна замовити індивідуальний дизайн, розробку логотипу, розширення можливостей функціоналу, інтеграцію зі сторонніми системами обліку, а також пошукове просування.
Безкоштовний бонус - можливість участі в проекті Allzap.ua, який є однією з найбільш популярних майданчиків для пошуку якісних запчастин в Україні.