Росія подасть на Україну до суду за спецмита на іномарки
Росія з партнерами по Митному союзу планує подати на Україну до арбітражного суду з питання введення захисних заходів на автомобілі
Про це заявив міністр з торгівлі Євразійської економічної комісії (ЄЕК) Андрій Слєпньов, передає «Інтерфакс-Україна».
«Нас особливо турбує поведінка України, яка за останні півроку ввела дві дуже вагомі заходи, насамперед це захисні заходи на автомобілі з серйозними порушеннями правил СОТ та угоди про зону вільної торгівлі СНД. Вчора ми обговорювали це питання на комітеті з торгівлі, по всій видимості, буде ініційовано процедури з вирішення цього спору в порядку, передбаченому угодою про зону вільної торгівлі СНД. Це означає суд », - заявив Андрій Слепнев.
За словами міністра з торгівлі ЄЕК, позов буде поданий вже у цьому році. При цьому, як уточнили в ЄЕК, йдеться про звернення до суду ЄврАзЕС.
Як зазначив Слепнев, можливість позасудового врегулювання спору обговорювалася в рамках численних контактів і в рамках діалогу, який пройшов у травні в Києві, але не принесла результатів.
«Ми не відчули готовності це питання вирішити», - підкреслив міністр з торгівлі ЄЕК.
Крім того, за словами Андрія Слєпньова, ЄЕК стежить за ситуацією з введенням Україною квоти на імпорт коксу, яке оскаржено в українських судах.
«З непрозорою процедурою розподілу, абсолютно нетранспарентним і ущемляє інтереси постачальників. Це тривожна тема. Ми сподіваємося, що рішення київського суду, який скасовує відповідне рішення уряду, набере чинності. Але зараз поки чекаємо, чи буде воно оскаржене чи ні, і які будуть підсумки розгляду цього питання на національному рівні », - додав Андрій Слепнев.
Як повідомляли «Коментарі», Україна з 15 квітня ввела спеціальні мита на імпорт в країну нових легкових автомобілів з об'ємом двигуна 1000-1500 куб. см у розмірі 6,46% і 1500-2200 куб. см - 12,95% незалежно від країни походження.
У відповідь, Туреччина вирішила підвищити мита на імпорт українських волоських горіхів. Мита на імпорт з України волоських горіхів будуть підвищені на 23%. Таким чином Анкара вирішила компенсувати втрати від введення Україною спецмита на імпорт автомобілів, які в Туреччині оцінили в $ 6,2 млн. Туреччина стала першою країною-членом СОТ, яка застосувала до України торгові санкції.
У свою чергу, Європейський союз (ЄС) розраховує вирішити питання, пов'язане з введенням Україною спецмита на автомобілі, в рамках переговорного процесу і поки не має наміру застосовувати компенсаційні заходи в рамках Світової організації торгівлі (СОТ).
При цьому, ЄС оцінює свої збитки від введення Україною спеціальних мит на імпортні автомобілі в 250 млн. євро.