ua en ru

Підступи до Одесі заблокували

Одеса , яка є фактично морськими воротами України , виявилася буквально взята в кліщі багатотонними зерновозами , які загатили під'їзні шляхи до прилеглих портовим терміналам .

Траса «Одеса - Южний» . Узбіччя Старомиколаївська дороги від села Визирка практично до южненського порту з двох сторін буквально забита фурами різного тоннажу.

Всередині - зерно , яке призначене для закордонного продажу. Кінцевий пункт призначення порт. «Я стою вже тут третій день , але просування практично немає , - нарікає житель Любашівки Роман , який займається перевезеннями зернових на півдні і південному сході України . - Складається відчуття , що на зерновому терміналі взагалі нічого не відбувається. Деякі хлопці вже по тижню тут ». Жителі селища Нові Біляри сусідству з далекобійниками зовсім не раді. «Цю дорогу і дорогою назвати складно , така вона розбита , узбіччя знищені за останні роки , - каже місцева мешканка Карина . - Висвітлення на трасі немає взагалі , багато фури « вилазять » на проїжджу частину і створюють аварійну ситуацію на дорозі ». У той же час , у прес -службі обласного ДАІ визнають , що проблема є , проте запевняють , що небезпеки дорожньому руху з боку зерновозів немає. «Ці машини стоять виключно на узбіччі і не займають проїжджу частину , тим не менше, там працює екіпаж ДАІ , який патрулює даний район і контролює безпеку дорожнього руху » , - говорить начальник прес -служби Лілія Чорна.

Проблеми дорожні На кордоні з Росією з 1 грудня очікуються нові черги

Провалюються через перевантаження

Перевізники , у свою чергу , переконані в тому , що ситуація з простоєм машин штучна , і з допомогою таких заходів державні компанії монополізують ринок , витісняючи приватників. «Працювати все важче і важче , - нарікає директор однієї з компаній- зерноперевозчіков Андрій Васильович. - Якщо машини державних компаній практично не перевіряють на тему перевантаження , то з нас деруть за милу душу. Ось ми і стоїмо , чекаємо своєї черги , щоб зважитися , а вони відкрито йдуть прямо в порт ». У той же час , працювати без перевантажень , приватники не можуть - не вигідно. « Замовник не оплачує реальної ціни перевезення. Тобто , щоб тобі було вигідно везти , ти повинен завантажити тридцять тонн замість двадцяти. А якщо хочеш реально працювати , по-чесному , то тобі навіть на солярку не вистачить. Ринок як був диким , так і залишився » , - каже приватний перевізник Сергій Вікторович. Системна перевантаження машин , а також ненормована робота водіїв часто призводять до трагічних наслідків. Так, днями у Миколаївській області під перевантаженим КАМАЗом навіть провалився міст .

Збудують накопичувальну майданчик

В управлінні морегосподарського комплексу , транспорту та зв'язку ОДА вважають , що дана проблема викликана як об'єктивними , так і суб'єктивними факторами . «З одного боку , на зерновому терміналі повинні більш інтенсивно приймати вантажі , але з іншого - на сьогоднішній день ми маємо пікове навантаження , - каже начальник управління Олександр Ілько . - Кількість машин значно перевершує досить низьку пропускну спроможність терміналу « Бориваж ». Ми навряд чи зможемо швидко вирішити цю проблему , але в наших силах забезпечити цивілізований відстій вантажних машин , щоб вони не заважали проїзду . Йдеться про будівництво накопичувальних майданчиків та їх диспетчеризацією ». На сьогоднішній день зернові термінали функціонують в Одесі , Іллічівську, Южному та Ізмаїлі . Вже наступного року в Рені окрім існуючого терміналу збираються почати будувати ще один. А поки чиновники і перевізники радять опинилися в транспортному полоні водіям і місцевим жителям бути терпимими один до одного - вже до 15-20 листопада пік зерноперевозок спаде і ситуація на під'їздах до одесі має нормалізуватися .