Переправу будували за допомогою презервативів , а київські школярі думають , що Патон - космонавт
Найіменитіший і перший в післявоєнні роки в Києві - міст імені Патона у вівторок відсвяткує своє 60 -річчя. 5 листопада 1953 , на ньому було відкрито рух транспорту. Він став першою переправою у світі , яка будувалася суцільнозварним методом , а не використовуваної в той час клепкою .
Випробовували міст , загнавши на нього десятки завантажених піском вантажівок. « На вхідних групах розмістили портрети вождів. З нагоди відкриття мосту був мітинг , а потім кожен міг пройтися по ньому , пропускаючи вперед партійні « Перемоги». Це було подією для міста , адже в Києві не було жодного моста - все зруйновано війною. Міст Патона з'єднав Лівий і Правий берег , а його тротуарна частина стала місцем для побачень » , - кажуть Василь Якобчук , учасник мітингу. Через рік по ньому пустили трамвай , який ходив до 2004 року і був демонтований за розпорядженням міськвлади . Міст - останній проект інженера- мостобудівника Євгена Патона. До запуску він не дожив всього 4 місяці .
БУДНІ . Капремонти на Патона не проводилися з моменту відкриття . Про реконструкцію згадали в 2008 році з наближенням Євро -2012. Був розроблений проект вартістю 800 млн грн , який передбачав зняття залізобетону і заміну його на металеве покриття , збільшення смуг з 6 до 8 і розширення моста до 38 м. Але реконструкцію відклали. Зараз , закінчується ремонт тротуарів вздовж переправи . До повномасштабним роботам КК « Київавтодор» приступить тільки після відкриття Подільського мосту. Тобто через 3-4 роки. Зараз міськвлада думає над поверненням трамвая. Крім того , можливо , вже наступного року « Київміськсвітло » оснастить міст декоративним підсвічуванням . «Ми використовуємо то освітлення та лампи , які були виготовлені ще в радянський час , і я вважаю , що їх потрібно залишити. Повинно бути щось автентичне . Але у нас є проект архітектурного підсвічування моста. Можливо , на наступний рік додамо її до вже існуючого висвітленню » , - зазначив директор« Київміськсвітло »Андрій Швець. До речі , три роки тому міст Патона займав третє місце за кількістю аварій - 108. Найбільше ДТП було на Південному ( 194 ) та Московському ( 111 ) мостах.
ХТО ТАКИЙ ПАТОН ? Будівництво моста Патона було феноменальним для свого часу , такі технології були застосовані вперше і саме після випробувань в Києві поширилися по світу . Ми перевірили , чи знають кияни , хто такий Євген Оскарович Патон. Опитували людей на просп. Возз'єднання , який примикає до переправи . На щастя , більшість киян хто такий Патон знають , хоча і не можуть згадати дати життя , але впевнено кажуть: « радянський вчений інженер , мости будував ». Правда , хто розробляв проект будівництва моста Патона - батько чи син ( Борис Євгенович ) кияни не знають. А пізнання деяких школярів вразили : « Начебто був полководець » , - відповів учень років 13. «Ні, це космонавт радянський » , - «допоміг» друг.
Як підривали старі опори
Міст Патона будували , використовуючи трофейні презервативи : перш ніж звести нові опори , потрібно було знищити залишки старих , які перебували на дні Дніпра. Будівельники зіткнулися з проблемою - вибухівку треба було вберегти від води , а поліетиленових пакетів в 1948 році не було . В якості ізоляції вирішили використовувати презервативи. Але «гумки » в той час були великим дефіцитом . Замовили необхідну кількість на київській базі трофейного майна . З оплатою чеків насміялися вдосталь - тоді керуючими і касирами в банках були одні жінки , які , почувши , що чоловікам потрібно 5 тисяч (!) Презервативів , просто виганяли їх. Після довгих митарств рахунки таки сплатили ...