У той час як автоіндустрія продовжує інвестувати величезні суми в створення електромобілів, топ-менеджер Toyota знайшов у собі сміливість прямо сказати: «Електрокари не виправдані з фінансової точки зору і не дозволяють заробляти».
Віце-президент і керівник науково-дослідного підрозділу Toyota Такеші Учіямада заявив, що компанія відмовляється від планів великомасштабного запуску другої моделі електромобіля eQ - електрифікованої версії мікролітражки iQ. За його словами, світові продажі електрокара RAV4 в найближчі три роки становитимуть всього 2600 одиниць. Toyota розраховує продати дуже обмежену серію з 100 електромобілів eQ в США і Японії. У 2010 р. під час офіційного представлення eQ компанія планувала реалізовувати щороку по кілька тисяч цих моделей.
Гібриди продовжать випускати
У той же час Toyota не відмовляється від планів з розширення лінійки гібридних автомобілів. Протягом трьох років вона зросте до 21 моделі, з них 14 будуть принципово новими. У свій час японський автовиробник відкрив глобальний ринок машин з двома двигунами - бензиновим і електричним - і продовжує на ньому домінувати завдяки надзвичайно успішному Prius. Модель виробляється за ліцензією на основі технології, розробленої Учіямада. Таким чином, Toyota все ж продовжує зберігати свою прихильність стратегії електрифікації.
У Nissan ставляться з розумінням до яких вдаються Toyota крокам. «Для створення електромобілів і розвиток інфраструктури потрібні величезні інвестиції, - розповів мені Брендан Джонс, директор з маркетингу, продажів і стратегії електромобілів Nissan в США. - Але якщо ви вже на це зважилися, зворотної дороги немає ».
Тому, незважаючи на можливі сумніви Nissan продовжує завойовувати сегмент електромобілів з моделлю Leaf. «Наша компанія правильно чинить. Ми продовжимо експансію на ринок, який з часом тільки зросте », - упевнений Джонс.
Не рахуючи традиційних гібридних моделей, Toyota дотримується набагато більш консервативних поглядів по відношенню до електрифікації транспортних засобів в порівнянні з конкурентами. Серед них влаштувалися на американському ринку General Motors і Nissan, до яких приєдналися Ford, Mitsubishi та інші.
Час електромобілів ще не настав
На відміну від інших відомих автоекспертів, зроблене перед журналістами заяву Учіямади стало самим розгромним по відношенню до електромобілів і певною мірою поставило хрест на подальших перспективах їх розвитку.
«Можливості існуючих електромобілів йдуть врозріз зі споживчими перевагами. Це стосується подоланої ними відстані від одного заряду акумулятора, вартості і часу зарядки », - сказав Учіямада. Власне, позначені три аргументи і є основними стримуючими факторами на шляху поширення електромобілів. Навіть незважаючи на всілякі державні програми субсидування та зниження податкового навантаження.
Незважаючи на сталу в США досить високу вартість бензину на рівні $ 1/літр, в середньостроковій і довгостроковій перспективі витрати на паливо не стануть стримуючим фактором для придбання автомобіля.
Втім, прямолінійний топ-менеджер Toyota не сказав про головну причину зроблених у відношенні електромобілів висновків. Незважаючи на сталу в США досить високу вартість бензину на рівні $ 1/літр, в середньостроковій і довгостроковій перспективі витрати на паливо не стануть стримуючим фактором для придбання автомобіля. З одного боку, обсяги видобутку нафти по всьому світу безперервно ростуть, з іншого, нові покоління двигунів внутрішнього згоряння стають набагато економічніше попередників. Таким чином, вигоди від використання електромобілів стають ще менш очевидними.
Toyota відзначає низький інтерес з боку споживачів до гібридних моделей, що підключається до мережі, зокрема, її Plug-In Prius і Chevrolet Volt концерну GM. «Ми розраховуємо на виникнення попиту на підключаються до мережі гібриди, - зазначив Учіямада. - Але спроби донести до водіїв переваги таких моделей поки не увінчалися успіхом ».
До речі, Toyota запустила в США рекламну кампанію чотирьох гібридних моделей з сімейства Prius. Її мета - підкреслити універсальність цього автомобіля і придатність для всіх категорій споживачів.