Головне автоведомство країни збирається брати гроші за проїзд по шести автотрасах.
У найближчі роки і у нас можуть з'явитися платні, зате такі за якістю, як на Заході, швидкісні дороги, про це заявив вчора глава Укравтодору Євген Прусенко.
Нагадаємо, за законом, щоб брати плату за проїзд, необхідно забезпечити водіїв альтернативної безкоштовної дорогий, тому Прусенко запевнив, що нові траси прокладуть з нуля поруч з діючими за рахунок інвесторів, які і стануть отримувати дохід. Брати планують по 30 коп. / Км з легкових автомобілів, і до 1 грн / км з вантажних. Платних доріг буде шість (див. інфографіку), точні маршрути стануть відомі до кінця наступного року, коли автодорівці підготують проекти будівництва, але траси не пройдуть через населені пункти, де є обмеження швидкості (60 км / ч), туди побудують з'їзди.
ЩО ВИЙДЕ. Інженер-дорожник Володимир Шляховий каже, що будівництво розтягнеться не так на один десяток років. Щоб така траса окупила себе, на ній не повинно бути тягучок, а значить необхідні мінімум дві смуги в кожну сторону, а не одна на більшості доріг, як зараз, розділова смуга, огорожі (щоб не можна було заїхати, минаючи пункт оплати), розв'язки. Кілометр такої дороги коштує 40-45 млн грн, на все заплановане (близько 2500 км) треба 100 млрд грн, це три держбюджету України. «Інвестор дасть гроші, якщо буде впевнений, що зможе їх повернути через 20-25 років», - упевнений Шляховий. На його думку, швидко окупиться окружна навколо Києва, насамперед за рахунок дальнобоек і дороги на Крим з Києва та Харкова, де інтенсивний рух. А на Одесу і нинішня безкоштовна «імені Кірпи» влаштовує водіїв, якщо її ремонтувати.
Перш ніж будувати платні дороги, потрібно привести в порядок діючі, вважає глава прес-служби проекту «Дорожній контроль» Єгор Воробйов: «З траси Київ-Одеса хотіли зробити автобан, платний проїзд. Але за фактом там купа сіл, скрізь даішники. А платні траси за європейським зразком - це автобани з хорошим покриттям, де водії можуть їздити на великих швидкостях (до 150-160 км / год - Авт.) ».
ЯК У НИХ. У Європі та Америці платні автобани є багато років. У Європі вартість проїзду коливається від 16 євроцентів до 100 євро, все залежить від протяжності траси і виду транспорту. «На в'їздах на платні дороги стоять спецавтомата (по типу наших паркоматів - Авт.). Необхідно натиснути на кнопку і взяти талон. Його потрібно зберігати протягом всієї поїздки, а по прибуттю відзначити в такому ж автоматі, який проставить пройдений кілометраж. У разі втрати талончика, потрібно сплатити максимальну суму », - розповідає нам далекобійник Олександр. А в США є ще пластикові картки. «Їх можна купити на будь заправці. Ціна - до $ 12, залежно від виду авто і протяжності траси », - розповіла« Сьогодні »емігрантка Анастасія.
НАШІ. «Це для нас новинка - платити за швидкий проїзд з комфортом, але якщо побудують дійсно хороші дороги, народ звикне», - каже водій Максим Початун. Олександр Панчохін підрахував, що сплативши 30 грн за проїзд на легковику ста кеме по хорошій дорозі, він витратить на бензин близько 80 грн, всього 110 грн. А на проїзд по поганій, коли доводиться гальмувати перед кожною ямою, на бензин піде теж близько 110 грн плюс втрачений час і знос машини.