ua en ru

Як «правильно» освоювати бюджетні гроші

Культура в Росії поки не приносить прибутку, тому знаходиться на позиції прохача, якому постійно не вистачає грошей. У принципі, це правильно, що держава підтримує білоруську культуру, виділяє кошти на реконструкцію її об'єктів, намагається надати їй свіжий вигляд. При всій любові до театру, рідкісна родина захоче провести свій вихідний у приміщенні, де облізлі стільці і затхлий запах, а зі стін сиплеться штукатурка. Та й час вимагає нових, більш сучасних підходів до звукового та світлового супроводу будь театральної постановки. Без цього сьогодні не можна не вижити навіть самому іменитому театру світу.

Звукове та світлове обладнання в Національний академічний театр ім.Я.Купали передбачалося купити одне з кращих. Коштів на це з бюджету не пошкодували. Чи не розкидалися грошима, але все ж виділили, скільки реально потрібно, щоб акторам і режисерові потім не червоніти перед глядачами. В кінці 2012 року було проведено два тендери: один на вибір постачальників звукового обладнання, іншого - постачальника постановочного освітлювального обладнання. Обидва тендеру виграла компанія з Мозиря - ТЧУП «Русмузпродукт», яка, на думку комісії, представила найвигідніші пропозиції за ціною, якістю (марці) обладнання, формі оплати, терміни постачання, монтажу, навчання персоналу.

Вартість контракту по звуковому обладнанню склав 17,8 мільярдів рублів (близько 2 мільйонів доларів), по світловому - 36,4 мільярда рублів (більше 4 мільйонів доларів). Однак після визначення переможця тендерів ВАТ «Об'єднана дирекція споруджуваних об'єктів» Міністерства культури укладає з ЧТУП «Русмузпродукт» угоди, в яких змінює ключові умови конкурсу: специфікацію обладнання, його ціну, терміни поставок, умови поставок і т.д. Все не на користь театру, а приватній компанії. Наприклад, ChTUP «русмузпродукт» у своїй конкурсній специфікації пропонувало поставити обладнання відомої марки Yamaha, а в угоді фігурує значно більш дешевий китайський аналог Soundcraft, але за ціною Yamaha. Аналогічно відомий бренд Summit був замінений на DBX, і так далі.

Цікаво, що ЧТУП «Русмузпродукт» виграло тендер з умовами платежу 100% передоплата, коли інші учасники конкурсу, враховуючи значущість об'єкта для країни, готові були дати відстрочку платежу, щоб не затягувати реконструкцію театру. Це дуже важлива умова, враховуючи, що на момент проведення тендеру у Міністерства культури не було ще коштів на закупівлю обладнання, їх просто не виділили з бюджету. Зрозуміло, що за відсутності коштів і можливостей ЧТУП не змогло виконати свої зобов'язання та поставити все необхідне обладнання ні через 60 днів, ні через 120. Цікавий факт: коли компанія звернулася для фінансування договору на поставку обладнання, хоча в умовах тендеру і слова не було про залучення кредитних банківських ресурсів, міністр культури особисто підписав в банк лист, в якому гарантував оплату.

Втім, навіть з гарантіями Мінкультури і збільшенням терміну поставок обладнання, так і не змогло виконати взяті на себе зобов'язання. Обладнання в театр не поставлено досі. Вірніше, поставлена ​​тільки частина обладнання, на зразок одного черевика замість двох. З одного боку щось все ж театр отримав, що робити з цим одним черевиком?