Як автолюбителям вибрати денні вогні
Вже майже місяць (з 1 жовтня) водії зобов'язані цілодобово їздити з увімкненими денними ходовими вогнями ( ДХО ) , а в разі їх відсутності - з ближнім світлом фар. Таке нове правило , нагадаємо , навесні з'явилося в ПДР. Рухатися зі світлом необхідно поза населених пунктів аж до 1 травня , відповідальність за невиконання - штраф у 425-510 грн. Все просто ? Не зовсім .
ДХО немає на машинах , випущених до 2011 року - тобто на більшості автомобілів. При цьому загальновідомо , що включений ближнє світло фар призводить до перевитрати палива ( приблизно 0375 л пального на годину). За 10 тис. км пробігу (півроку) дарма витрачається 95 л . Крім того , часто водії забувають вимикати ближнє світло , після того як виходять з машини. Наслідки - що сіла акумуляторна батарея ( АКБ) .
Хороший вихід - установка ДХО . Це додаткові світлодіодні вогні , які майже не витрачають паливо ( 0,01 л / год ) і включаються / вимикаються разом з мотором. Але які вибрати ?
У ДАІ пояснили , що за невключення фари почали штрафувати з середини жовтня (перший час водіїв просто попереджали ) . Вимога ПДР вважається виконаним , якщо включені штатні ходові вогні на авто , встановлені заводом -виробником або в результаті переобладнання , дозволеного в ЦБДР МВС України або « ДержавтотрансНДІпроект » (повинна бути внесено запис у техпаспорт ) . Інакше світлодіоди будуть вважатися кустарними . За таке переобладнання штрафують згідно зі ст. 122 ч. 2 КпАП на 425-510 грн.
Адвокат Олексій Святогор каже , що на практиці оштрафувати водія за самостійно встановлені і не зареєстровані в ДАІ ДХО неможливо. « Інспектору у відповідь на звинувачення потрібно поставити запитання про те , який саме технічний параметр або його невідповідність порушує закон. Якщо у нього на посту немає лабораторії з перевірки фар зі спецобладнанням щодо зміни довжини хвилі і кольору , довести порушення закону він не може. Завжди можна сказати , що ДХО були встановлені на заводі » , - говорить експерт.
Експерт з автотюнінгу Григорій Бутенко розповів про те , на що звертати увагу при виборі ДХО .
Корпус . Повинен бути з металу.
Число діодів. Оптимальний комплект складається з двох блоків з 4-12 діодами на кожному .
Світло діодів. Потрібно вибирати в температурному діапазоні від 4300 до 7000 кельвінів . Сила світла при цьому повинна складати від 500 до 800 кд . Інакше будуть світитися або слабо, або зліпити інших водіїв .
Ціна . Дешевше 400 грн якісних моделей не буває.
Нарва DRL 12830WLNVAX1
Як автолюбителям вибрати денні ходові вогні .
Пристрій на 4 світлодіоди видає силу світла в 533 кд . Включаються автоматично. Є можливість підключити прямо до АКБ .
Ціна 450-600 грн
Philips Світлодіодний денне світло -8
Як автолюбителям вибрати денні ходові вогні .
Це виріб в алюмінієвому корпусі оснащено вісьмома світлодіодами і видає силу світла в 566 кд . Включається автоматично.
Ціна 980-1000 грн
OSRAM LED LIGHT @ DAY
Як автолюбителям вибрати денні ходові вогні .
Хоча світлодіода всього два , але пристрій видає силу світла в 640 кд . Можливе регулювання яскравості. Включаються автоматично.
Ціна 990-1100 грн
Hella 2PT 010 458-861
Як автолюбителям вибрати денні ходові вогні .
Комплект з 16 світлодіодів ( 8х2 ) сумарно видає силу світла в 800 кд . Особливість кріплення дозволяє поставити їх самому.
Ціна 2400-2600 грн
Світлодіодні Premium Line Тонкий ML -018
Як автолюбителям вибрати денні ходові вогні .
Незважаючи на невелику силу світла в 500 кд , ці вогні коштують недешево за рахунок застосування якісної проводки.
Ціна 2450-2700 грн
У зв'язку з скороченням світлового дня столична ДАІ настійно радить пішоходам мати на одязі світловідбиваючі елементи . « Цей простий і в той же час надійний спосіб зменшує ризик потрапити під колеса машини. Особливо важливо забезпечити таким безпечним атрибутом дітей » , - говорить прес -секретар відомства Наталія Сторожик .
Згідно з різними дослідженнями , світловідбиваюча одяг і вдень , і вночі на 120-150 м збільшує відстань, що дозволяє водіям побачити людину на проїжджій частині або узбіччі. У ЄС і Білорусі передбачені штрафи за перехід дороги без закріпленого на одязі світловідбивача .
Дослідження голландського Центру з безпеки руху ( SWOV ) показали , що рух з включеним ближнім світлом вдень скорочує ризик потрапити в ДТП на 13%. Але за умови виконання цієї вимоги 85-90 % водіїв .