З 1 січня в Києві , як вже неодноразово анонсували міська влада , запрацює нова система оплати проїзду в метро і наземному громадському транспорті (включаючи міську електричку і фунікулер ) .
Проект з новими цінами зараз передали в Кабмін. Після цього вони , звичайно, можуть підкоригуватися . Але є три головні новини . Перша: вводяться два види квитків - на кількість поїздок і на певний період часу (від одного дня до року ) . Друга: мінімальна вартість поїздки складе 1,67 грн . Третя : одним квитком можна буде користуватися у всіх видах транспорту (крім маршруток ) .
1 . Як виглядатимуть нові квитки?
Квитки будуть зроблені у вигляді пластикових карт з чіпом , який реагує на турнікети в метро і валідатори (спеціальні пристрої для зчитування інформації) у наземному транспорті (їх встановлять ближче до зими ) . Придбати квитки можна буде на зупинках , а в переходах і метро з'являться спеціальні термінали , де можна буде купити або поповнити карти.
2 . Що таке тариф " 75 хвилин" ?
Це разовий проїзний квиток , купивши який, ви можете зробити кілька поїздок в наземному муніципальному транспорті і одну поїздку в метро. Головне - вкластися в 75 хвилин. Відлік часу починається з моменту активізації квитка: коли ви прикладіть його до турнікету в метро або до валідатора в наземному транспорті. Якщо на 74 -й хвилині ви встигнете увійти в автобус або метро і прикласти картку , то можете їхати далі , не купуючи новий квиток. Коли термін дії квитка закінчиться , то валідатор або турнікет вам про це повідомить .
Тим , хто під час поїздки робить одну ( тоді поїздка в одному виді транспорту обійдеться в 2,5 грн ) або дві пересадки (тоді поїздка в одному виді транспорту обійдеться в 1,67 грн).
3 . Що таке оптова купівля поїздок?
Це будуть проїзні квитки на 10, 20 , 30 ... 100 поїздок в будь-якому муніципальному транспорті , які можна використовувати протягом 365 днів. Приклавши такий квиток до турнікету , на табло ви побачите , скільки поїздок у вас залишилося. Валідатор вам видасть чек , де вкаже , скільки разів ви ще можете проїхати. У даному випадку рахунок йде на поїздки . Після закінчення кількості поїздок потрібно буде купити новий квиток.
Тим , хто їздить від випадку до випадку або не щодня. Так , при покупці квитка на 10 поїздок , проїзд в одному виді транспорту обійдеться в 3,50 грн , а при купівлі 100 поїздок - всього 3,05 грн.
4 . Що таке персоналізований проїзний квиток ?
Це квиток (по типу проїзного ) з необмеженою кількістю поїздок - на місяць , три місяці або на рік. При купівлі такого квитка в пункті з продажу вас сфотографують і вже через кілька хвилин видадуть ваш проїзний з фото , так що ви не зможете передати його комусь іншому. Після закінчення терміну квиток можна буде поповнити через термінал (30, 90 або 365 днів).
Тим , хто постійно їздить у громадському транспорті. Одна поїздка для володарів місячного квитка обійдеться всього в 2,16 грн , а для тих , хто купив відразу на рік - всього 1,70 грн.
5 . Що таке квиток на день?
Цей квиток дає право проїзду без обмеження кількості поїздок на день , три дні або сім днів на будь-якому транспорті. Відлік часу ( 24 години , 72 години , 168 годин ) починається в момент першого використання.
Тим , хто не користується громадським транспортом , але в один день потрібно багато їздити по Києву , або туристам . З квитком на сім днів добу їзди обійдуться всього в 19,28 грн.
За допомогою цієї системи влади планують викорінити " зайців " і махінації з жетонами в метро і почати заробляти на продажі квитків. Адже відомо , що ні метрополітен , ні "Київпастранс" не отримують достатньо грошей від перевезень , через що не можуть змінити рухомий склад , вчасно робити ремонти або доплачувати працівникам . У той же час якщо просто підняти ціну жетона , це вдарить по кишені киян. А так , кажуть у мерії , ті , хто постійно їздять у підземці , будуть користуватися такою карткою , так як це дешевше , а туристи і рідкісні гості метро доплатять .
"Ми намагаємося добитися популярності громадського транспорту через гнучку систему оплати . Постійним пасажирам не доведеться стояти біля кас , а платити за проїзд вони будуть менше , ніж зараз. А громадський транспорт буде отримувати на початку року гроші від продажу річних проїзних і зможе планувати роботу. Також ми хочемо розібратися , скільки пільговиків користується транспортом , і платити тільки за кількість поїздок " , - сказав заступник голови КМДА Михайло Костюк.
Раніше повідомлялося , що в київському метро в рамках впровадження в столиці системи " Єдиний електронний квиток " замість жетонів введуть квитки зі штрих -кодом.
Крім того , стало відомо , проїзд у київському метро восени може подорожчати до 4 гривень .