Українські автомобілісти після підписання угоди про асоціацію з ЄС розраховують на скасування мит на іномарки та утилізаційного збору і, здешевлення машин на 10%.
Згідно з генеральною угодою з Євросоюзом, буде скасоване 10-відсоткове мито на імпортні машини.
"У перший рік дії договору ввізне мито на іномарки залишається незмінним. З другого року воно щорічно буде зменшуватися на 1%", - повідомив генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.
З ЄС зможуть імпортувати за зниженим митом 45 тис. автомобілів в рік. "Якщо ж щорічний імпорт авто з Європи перевищить позначку в 45 тис., Україна отримує право на рік повернути первісне мито в 10%", - зазначив президент Асоціації експертів в автомобільному бізнесі Андрій Петренко.
За словами учасників ринку, такий сценарій цілком реальний. "При нинішніх щорічних обсягах ринку автопродажів - близько 200-250 тис. машин - квоти в 45 тис. вистачить десь місяці на чотири-п'ять. При цьому абсолютно незрозуміло, як ця квота розподілятиметься між імпортерами", - зазначив комерційний директор компанії "Автоальянс Київ" Дмитро Гененко.
На думку дилерів, обидва автомобільні мита можуть знизитися, водночас їх можуть замінити новими податками або зборами. "Уряд може збільшити, наприклад, транспортний збір (зараз він закладається в ціну бензину), підняти розмір збору до Пенсійного фонду, який сплачується при купівлі машини (3-5% вартості авто)", - прогнозує Гененко.
В цілому, експерти дають два прогнози щодо вартості машин, залежно від домовленостей після підписання угоди з ЄС. Перший - у разі скасування спецмита (6,46-12,95% вартості авто) і поетапного зменшення 10-відсоткового мита. "Ціни на авто повинні знижуватися на розмір спецмита - 6,46-12,95%. Поетапне зменшення другого мита (1% в рік з квотою в 45 тис. автомобілів) навряд чи виллється в додаткову знижку в ціні: через невеликий розмір квоти та поетапного зменшення", - говорить Дмитро Гененко.
А ось у разі скасування трьох складових: двох видів мита та утилізаційного збору, експерти налаштовані більш оптимістично. "Якщо це відбудеться, автомобілі в салонах подешевшають як мінімум на 10%", - вважає Олег Назаренко.