У більшості випадків перегрів двигуна може призвести до ушкодженням окремих його деталей, тому за технічною справністю його системи охолодження потрібно стежити. Відзначимо також, що причина перегріву мотора може полягати і в неякісному паливі або в неправильно виставленому запалюванні. Потрібно розуміти, що незалежно від віку і пробігу автомобіль з якісної і свіжої охолоджувальною рідиною, робочим термостатом, помпою, вентилятором, справними датчиками, промитої системою охолодження не «закипить» ні в дорожній пробці, ні при інших важких умовах експлуатації. Що ж робити, якщо двигун все-таки перегрівся? Кілька порад дасть автосервіс DZigora Complex (офіційний сайт - http://dzigoracomplex.kiev.ua), який має великий досвід ремонту двигунів в Києві.
Дії водія при перегріванні двигуна
Якщо стрілка покажчика температури наблизилася до червоної зони на шкалі і продовжує рости, не потрібно панікувати. Насамперед на максимальну потужність включите обігрівач. Так ви запустите в роботу другий радіатор з непоганим обдувом. Це класичний «дідівський» спосіб знизити температуру двигуна, до якого часто вдаються автогонщики в разі, якщо не вистачає штатної системи охолодження.
Поки ситуація не покращилася, підіть на узбіччя і включіть «аварійку». Якщо пара з-під капота не видно і мотор не «кипить», що не глушите двигун відразу - він може заклинити. Адже поки мотор працює, антифриз продовжує циркулювати (звичайно, при справній помпі). Як тільки циркуляція припиняється, в найгарячіших ділянках можливе закипання охолоджуючої рідини.
Якщо включення обігрівача не допомагає
Серйозніші проблеми обіцяє ситуація, коли температура продовжує рости при працюючій на всю міць грубці. В цьому випадку глушити мотор вже необхідно, однак небезпечно давати йому самостійно остигати. Замість цього постарайтеся швидко вивернути свічки і перейдіть деякий час стартером мотор. Але перед цим необхідно виключити можливість випадкового викиду бензину на розпечені деталі моторного відсіку через свічкові гнізда.
Таким чином можна примусово провентилювати двигун, більш рівномірно охолодивши найбільш гарячі його ділянки і мінімізувавши викривлення. Але головне, що потрібно пам'ятати при перегріванні двигуна - ні в якому разі не доливайте холодний антифриз в систему охолодження. Головка блоку в цьому випадку напевно трісне.
В кінцевому підсумку, якщо причину перегріву самостійно виявити не вдається, як можна швидше звертайтеся в автосервіс, адже кожен подібний випадок викликає деформації деталей двигуна. У них утворюються внутрішні напруги, мікротріщини і задираки, що загрожує великими неприємностями з двигуном і скорочує термін його служби.