ua en ru

Автоцивілка - податок або захист?

Автоцивілка - податок або захист?

Обов'язкове страхування автоцивільної відповідальності водіїв, яке в нашій країні більше звикли називати просто автоцивілкою, а не буржуазним скороченням ОСАГО, останнім часом піддається критиці з боку багатьох відомих діячів.

Нещодавно проти автоцивілки виступив колишній голова Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг Борис Візирів, який, з урахуванням його посади, з ситуацією знайомий не з чуток. Він назвав автоцивілку додатковим податком для водіїв, а не страховим захистом.

При цьому наводяться конкретні цифри - надходження за перші три квартали минулого року від п'яти мільйонів водіїв України склали суму 2,2 мільярда гривень, а виплати потерпілим за цей же період - лише третина цієї суми. Решта майже півтора мільярда гривень залишилися на рахунках страхових компаній. І знову ж таки - не всіх страхових компаній, а тільки тієї дещиці з них, які безпосередньо є учасниками Моторного (транспортного) страхового бюро України. Подробиці прямої мови Бориса Візірова можна прочитати за посиланням http://www.segodnya.ua/ukraine/avtograzhdanka-stanovitsya-bolshe-pohozhey-na-nalog-chem-na-zashchitu-boris-vizirov-688617.html.

Водії виявилися заручниками Закону - купувати автоцивілку вони зобов'язані, при цьому якість послуг, що надаються досить сумнівне. Виступаючий наголосив, що звичайну практику всього розвиненого світу - страхування автоцивільної відповідальності - в Україні примудрилися нівелювати відсутністю платежів постраждалим.

Деякі потерпілі більше трьох років очікують виплати від Фонду захисту потерпілих при Моторному бюро за зобов'язаннями збанкрутілих страховиків. При цьому Моторне бюро деяким потерпілим всіляко виплати затягує, а деяким - взагалі не обіцяє виплат, посилаючись при цьому на недоліки законодавства.

І в цих умовах Моторне бюро примудряється вносити зміни в законодавство, тільки замість захисту прав потерпілих воно збільшує вартість полісів автоцивілки з 01.05.2015 року на 25%. Борис Візирів зазначає при цьому, що Моторне бюро захопився вирішенням завдань членів своєї президії, не беручи до уваги той факт, що саме бюро бізнес-структурою не є.

Сьогодні процедуру банкрутства проходить в дев'яти страхових компаніях, з кінця 2015 року виплата постраждалим виплачується тільки двом з них на суму 33 мільйонів гривень. У той час, коли сума виплат постраждалим в збанкрутілих страхових компаніях становить майже 200 мільйонів гривень.