ua en ru

"Ланоси" перетворюють на економні гібриди

Автомобілі нового покоління , а саме електромобілі та гібриди , вже давно перестають бути інноваційною дивиною і стають звичайним явищем у європейських містах .

Провідні виробники елітних авто з року в рік працюють над удосконаленням нових моделей двигунів і демонструють новинки. Харківські вчені теж йдуть в ногу з часом і намагаються не відставати від закордонних винахідників. У Харківському національному автомобільно -дорожньому університеті розробили власний гібридний автомобіль на базі «ЗАЗ Lanos Пікап ».

Над розробкою чотири вчених кафедри автомобільної електроніки працюють вже не один рік. Спершу проект був реалізований на базі автомобіля « Таврія» , а цього року розробка була вдосконалена і встановлена ​​на «ЗАЗ Lanos Пікап ». «Зараз гібридні автомобілі та електромобілі - це дуже актуальна тема , але для України більш оптимальний варіант - це гібридний автомобіль, тому що станцій зарядки для електромобілів у нас ще поки немає , коли вони будуть - важко сказати , а гібридний автомобіль може працювати як на звичайному паливі , так і на електротязі » , - розповідає завкафедрою автомобільної електроніки і один з авторів проекту Олексій Бажинов .

Харківські вчені стали першими в Україні , хто розробив проект установки гібридних двигунів , який тепер можна застосовувати в серійному виробництві . «У нас є з Запорізьким автомобільним заводом договір і ми зробили для них такий варіант. Але про серійне виробництво поки мова не йде. На заводі зараз думають , де взяти гроші , і планують машину поки відправити на виставку в травні 2014 року, а далі вже будуть вирішувати » , - говорить Олексій Бажинов . Дизайнер також запевняє , що дану установку можна поставити в автомобіль будь-якої марки , але деякі технічні моменти треба погоджувати з заводом- виробником .

Головна перевага розробки харківських вчених - це дешевизна . Конструкції зарубіжних автомобілів дуже складні і дороги . Наприклад , Toyota Prius в найдешевшій комплектації коштує 280 тис. грн. « Нашому споживачеві таке не по кишені , тому ми зробили дешевий варіант » , - кажуть розробники . - У звичайній комплектації «Lanos Пікап » можна купити за 75-80 тис. грн. Зробити з нього гібридний автомобіль можна буде за 25-30 тис. Найдорожче - це акумулятори. Їх ціна близько $ 2 тис. Але і термін служби 10-15 років , майже як термін служби автомобіля » , - розповідає Бажинов .

Автомобіль стартує на електричній тязі і розганяється до 40 км / год , а потім перемикається на бензин. На одному електриці можна проїхати до 30 км . Акумулятори можна зарядити від звичайної мережі . «Виходить у нас автомобіль витрачає 4 літри на 100 км , а запас ходу на електротязі до 30 км . По місту можна їздити взагалі не включаючи бензинового двигуна. Вартість одного кілометра не перевищить 20 копійок. На такому автомобілі на 100 тис. км пробігу можна заощадити приблизно 70 тисяч гривень. А це вже майже на новий автомобіль » , - вихваляються розробники .

Новатори сподіваються , що в Україні все-таки зважаться на серійне виробництво гібридних авто. Ланос - гібрид зараз колесить по вулицях Харкова : його обкатує один з розробників Володимир Двадненко , а ректор ХНАДУ Анатолій Туренко вже випробував «коня» , щоб написати дисертацію.

Поки харківський гібрид тільки в одиничному екземплярі , міліція роз'їжджає на Toyota Prius з гібридними установками. На початку осені 30 авто прийшли на баланс УМВСУ в Харківській області - їх планують використовувати в полку патрульно -постової служби , підрозділах ДАІ та « Беркут». Всього по регіонах планується роздати близько 1200 автомобілів. У відомстві підрахували , розрахункова економія палива складе понад 13 тис. літрів на рік (або майже 150 тис. гривень). Крім того , такі автомобілі забезпечать скорочення шкідливих викидів майже на 32 тис. тонн на рік. Toyota Prius - став свого часу першим серійним гібридним автомобілем в світі. Вартість автомобіля в базовій комплектації - від 300 тисяч гривень.