Санкції, які ЄС запровадив проти російської авіації, впливають як на стан флоту, так і на пілотів цивільних літаків.
Що відбувається з авіакомпаніями РФ після початку війни в Україні, TRAVEL РБК-Україна розповідає з посиланням на спостереження авіаексперта Володимира Біленького у Facebook.
Володимир Біленький розповідає, що натрапив на листування двох російських пілотів, яке показує стан справ у цивільній авіації РФ.
"Отже, два пілоти: капітан і другий пілот. Капітан повітряного судна літає на Airbus A330, другий пілот – на А320. У першого наліт минулого місяця на А330 – 21 година. У другого пілота на А320 – 40 годин на місяць”, – пише експерт.
За його словами, нормальний показник нальоту до війни складав 80 годин на місяць.
"Зарплата у пілотів залежить багато в чому від нальоту годин - менше літаєш, менше отримуєш. Тобто, зарплати зменшилися мінімум у 2 рази. Плюс до цього, близько 15% пілотів просто звільнили", - відзначає фахівець.
Показник незадіяних пілотів збільшуватиметься, вважає Володимир Біленький.
"Випадуть усі пілоти Сухий Суперджет 100, оскільки він просто не зможе літати. У нього і так раніше були серйозні проблеми з обслуговуванням, а французько-російський двигун виявився дуже проблемним, то тепер ця ситуація кратно посилена санкціями", - зазначає фахівець.
Він пояснює: якщо літаки Boeing та Airbus можна обслуговувати шляхом сірого імпорту та "канібалізмом" з інших літаків, то для SSJ-100 ця схема не спрацює.
"І "донорів" мало, і деталі на нього унікальні, і сірий імпорт не спрацює, тож цей літак впаде першим", - вважає Володимир Біленький.
У Росії покладали надії на свій літак МС-21, який від початку планувався як суто російський продукт. Однак, авіоніка, процесори у всіх системах - все одно західні, як і верстати, на яких виробляють деталі.
"Не можна побудувати літак у 21 столітті лише власними силами. Навіть японський Mitsubishi, які є основним підрядником Боїнга, викупили всі ліцензії та документацію на пасажирську серію CRJ канадського Bombardier, використовуючи західні двигуни, не змогли побудувати в результаті літак", - розповідає він.
На думку експерта, росіяни зможуть побудувати МС-21, як і в СРСР будували літаки: спочатку будуть штучні екземпляри для телебачення. Використовуючи ті деталі, що залишилися на складах, років 10-15 доводитимуть до пуття.
"До того часу якраз Боїнг та Ейрбас готуються вже показати свої абсолютно нові літаки. І це ми говоримо про середньомагістральний літак. А якщо говорити про заміну широкофюзеляжних 777 або А350, то їх і через 10 років не передбачається", - прогнозує темпи російського авіабудування Володимир Біленький.
На його думку, можна було б попросити літаки у Китаю – там є вже свій пасажирський літак Comac C919.
"Зовсім недавно сертифікований, сируватий і поки що має всього 200 замовлень і тільки в Китаї. І начебто можна цей літак поставити в Росію, але тільки там майже все західне: і двигуни, і авіоніка. Так що цей варіант не пройде", - підбиває підсумки спеціаліст.
Нагадаємо, ми писали, що через санкції літаки в РФ ламаються і здійснюють аварійні посадки.