ua en ru

Українцям розповіли, що робити, коли оператори мобільного зв'язку безпідставно списують гроші

Українцям розповіли, що робити, коли оператори мобільного зв'язку безпідставно списують гроші Чому оператори мобільного зв'язку безпідставно списують гроші (колаж: РБК-Україна)

Майже кожен громадянин України є користувачем послуг мобільного зв’язку та інтернету. Без цих послуг важко уявити життя сучасної людини. Проте досить часто виникають ситуації, коли "нарахування або списання" коштів стає несподіванкою для абонентів.

Про це повідомляє РБК-Україна (проект Styler) з посиланням на пост Держпродспоживслужби в Facebook.

Що варто знати

Під час замовлення телекомунікаційних послуг, що передбачені Правилами надання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2012 № 295, споживач має право на:

  • безоплатне отримання від оператора, провайдера інформації про зміст, якість, вартість та порядок надання послуг
  • отримання відомостей щодо наданих послуг
  • обмеження оператором споживача до окремих видів послуг на підставі його власної письмової заяви
  • повернення від оператора невикористаної частки коштів у разі відмови від послуг
  • відмову від телекомунікаційних послуг у порядку, встановленому договором
  • відмову від оплати телекомунікаційної послуги, яку вони не замовляли
  • отримання відомостей щодо можливості та порядку відмови від замовленої послуги
  • оскарження неправомірних дій оператора шляхом звернення до суду

Пунктом 16 частини першої статті 107 Закону України "Про електронні комунікації" передбачено, що електронні комунікаційні послуги, що надаються анонімно, розшифруванню не підлягають.

Що робити, якщо кошти списали неправомірно

Споживач має право на подання звернень (скарг) щодо надання електронних комунікаційних послуг постачальнику, регуляторному органу та іншим органам державної влади.

Зокрема, якщо є підстави вважати, що списання коштів сталося неправомірно, а претензії ігноруються суб’єктом господарювання, то людина має право подати скаргу до територіального органу Держпродспоживслужби за місцем проживання.