В Україні продовжують діяти відключення світла. У деяких регіонах вони планові, у деяких - аварійні або екстрені залежно від безпекової ситуації. Проте навіть за увесь цей час ви могли помітити, що суми в рахунках при цьому не змінюються.
Представники компанії YASNO пояснили, чому так відбувається, на своїй сторінці у Facebook.
За словами фахівців енергокомпанії, на це впливають два фактори:
Розберімо кожен із них по черзі.
Передача показників
Якщо ви регулярно передавали показання, оператор системи розподілу може розрахувати різницю між вашими попередніми та поточними даними. Отримана сума - це ваш фактичний обсяг споживання.
Якщо ж ви цього не робили, обсяг електроенергії визначають за середньодобовим споживанням, який часто може бути перевищеним. Тоді сума може не відповідати очікуванням, навіть якщо через відключення електроенергії споживання за місяць знизилося.
Використання після відновлення постачання
Енергетики називають цей процес "відкладеним споживанням".
Це означає, що коли у вас вдома з'явилося світло, працювати починають одночасно кілька потужних приладів. Це нормально, проте в цей момент відбувається різкий стрибок споживання.
З одного боку таке навантаження може спричинити аварію, через що мешканці будинку знову залишаться без світла. З іншого - таким чином може компенсуватися обсяг електроенергії, що був зекономлений під час відключення.
Тому в результаті й вийде так, що в рахунку за місяць буде використано стільки ж електроенергії, як і тоді, коли відключень не було.
Раніше ми розповідали, як економити до 50% електроенергії під час відключень.
Ми також розповідали, яку температуру варто підтримувати вдома, щоб не переплачувати за опалення.