З 2 жовтня 2023 року в Україні запрацювали нові правила для розміщення реклами та рекламного контенту. Останні запроваджені відповідним законом, що набрав чинності наприкінці травня. Під його регулювання потрапили блогери та інфлюенсери.
Про це пише РБК-Україна (проект Styler) з посиланням на офіційний портал Верховної Ради України.
Раніше користувацький контент, соціальні мережі та блогери в Україні перебували поза сферою дії правових норм.
Внаслідок цього іноді виникало відчуття повної безкарності серед інфлюенсерів, і навіть відбувалися прямі порушення законодавства в галузі реклами.
Наразі законодавство визначає користувацький контент як інформацію, створену як фізичними особами, так і компаніями:
Що потрібно знати блогерам про новий закон "Про рекламу" (фото: pixabay.com)
Відтепер є чіткі критерії, які визначають, чи вважається рекламою інформація, що поширюється в Україні.
Якщо реклама орієнтована на українських споживачів, товар або послуга, що рекламуються, доступні в Україні, рекламодавець має офіс в Україні або реклама виконується українською мовою, вона підпадає під юрисдикцію українського закону.
Що потрібно знати блогерам про новий закон "Про рекламу" (фото: pixabay.com)
Це означає, що до блогерів будуть застосовуватися всі вимоги та обмеження, які поширюються на інших розповсюджувачів реклами.
Рекламою вважається просування товарів (або особистостей) не лише за фінансову винагороду, а й за інші види винагород.
Таким чином, якщо блогер отримує товар в обмін на рекламу або навіть знижку, це все одно вважається рекламою і підпадає під регулювання.
У разі розміщення блогерами реклами, їм обов'язково потрібно вказати, що цей контент містить рекламний матеріал.
Що потрібно знати блогерам про новий закон "Про рекламу" (фото: pixabay.com)
Загалом же реклама не має права проявляти дискримінацію, використовувати стереотипи щодо чоловіків і жінок, представляти людське тіло як сексуальний об'єкт (якщо це не безпосередньо пов'язано з продуктом) і приймати замовлення на рекламу від компаній, пов'язаних із державою-агресоркою.
За порушення закону блогерам доведеться сплачувати штраф у розмірі п'ятикратної вартості реклами (якщо її вказано в контракті та надано замовником у Держпродспоживслужбу).
Якщо визначити вартість неможливо, то встановлюється фіксований штраф у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів (на сьогодні це всього 5100 гривень).
Нещодавно ми розповідали, що українські компанії покидають Twitter через неадекватність Ілона Маска.
Також дізнайтесь, чи може поліція примусово затримувати та відправляти до ТЦК.