Стань самураєм успіху. Як працює канбан - могутня техніка японської продуктивності
Вас завжди вражала надлюдська ефективність японців у колективної праці та бізнесі? Так, в них є секретні техніки для досягнення дуже високого рівня продуктивності. Ви готові розібратися в одній з них - у перевіреної та вже майже легендарній техніці Канбан?
РБК-Україна (проект Styler) підготувало детальний та зрозумілий опис, що це за техніка та як її потужно використовувати. І хоча вона створювалась для керування бізнес-процесами, ви легко зможете знайти тут потужний потенціал для саморозвитку.
Виникнення Канбану
Японське слово "канбан", що перекладається як "візуальна дошка" або "знак", почало використовуватися ще в 1950-х роках для позначення процесу.
Спершу його розробила і впровадила компанія Toyota як систему планування для виробництва за принципом "точно вчасно".
Однак сучасне розуміння терміну "Канбан" пов'язане з появою "Методу Канбан", який був офіційно визначений у 2007 році.
Практики Канбану
Для успішного впровадження Канбану у бізнесі або колективній праці використовуються 5 ключових практик:
- Візуалізація робочого процесу. Створення візуального представлення робочого процесу допомагає виявити вузькі місця та покращити прозорість.
- Обмеження роботи в процесі. Обмеження кількості завдань, над якими працюють одночасно, допомагає уникнути багатозадачності та підвищити ефективність.
- Управління потоком. Оптимізація потоку досягається шляхом моніторингу показників та виявлення проблемних місць.
- Впровадження зворотного зв’язку. Отримання зворотного зв’язку від клієнтів та команди допомагає виявляти області для покращення.
- Вдосконалення через співпрацю. Канбан заохочує до постійного вдосконалення шляхом співпраці та експериментування.
Коли усе важливе - перед очима, порядок у голові та колективі настає сам собою (фото: Freepik.com)
Як створити особисту канбан-дошку
Найпростіший спосіб створити особисту канбан-дошку - це організувати її у три колонки:
- До виконання
- У процесі
- Виконано
Для цього можна використовувати фізичну дошку або програмне забезпечення для управління проєктами.
Додайте окрему картку для кожного завдання в колонку "До виконання".
Після цього пріоритезуйте завдання, позначивши їх як "Високий", "Середній" або "Низький" пріоритет.
Визначте, скільки завдань вам зручно виконувати одночасно, ідеально - одне завдання, але для більших проєктів можна тримати в роботі 2-3 завдання одночасно.
Коли завдання завершено, перемістіть його в колонку "Виконано" та додайте нове завдання в колонку "У процесі".
На перший погляд - нічого складного, але метод чудово працює, якщо до нього ставитися відповідально (фото: Wikimedia)
Як використовувати канбан для управління особистим життям
Створіть щоденний список справ
Канбан-дошка допоможе вам відстежувати всі завдання на день, від покупок до навчання нових навичок. Це надає чітку картину того, що вже виконано, і допомагає організувати завдання за пріоритетністю.
Записуйте чудові ідеї
Записуючи ідеї на канбан-дошці, ви зберігаєте їх у пам'яті та стимулюєте себе до дій. Після запису ідеї ви можете розвивати її, ставити цілі та реалізовувати свої плани.
Управляйте сімейним життям
Канбан-дошка допоможе вам організувати сімейні обов'язки та важливі події, такі як дитячі вистави, дні народження, сімейні вечері тощо. Це забезпечує виконання всіх зобов'язань та зміцнює стосунки з родиною та друзями.
Раніше ми вже писали, як швидше влитися в колектив при адаптації на новій роботі.
Читайте також про метод, який використовують успішні люди, щоб підвищити свою продуктивність в рази.
При написанні матеріалу використовувалися наступні джерела: видання та сайти Kanban Zone, Kanban Univercity, Вікіпедія.