На що українці повинні звернути увагу під час відвідування салону краси чи перукарні
![На що українці повинні звернути увагу під час відвідування салону краси чи перукарні](https://www.rbc.ua/static/img/b/l/blonde_woman_with_mobile_phone_getting_her_hair_done_1_650x410.jpg)
Вибираючи салон краси, зверніть увагу, чи дотримуються майстри базових правил гігієни. Кожен відвідувач повинен звернути увагу на певні речі, які повинні дотримуватись усі салони.
Про це повідомляє Держпродспоживслужба у Facebook.
Що необхідно знати
Відповідно до Правил побутового обслуговування населення, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 16.06.2023 № 614 "Про затвердження Правил побутового обслуговування населення", в кожній перукарні або салоні краси має бути куточок споживача. В них повинна бути така інформація:
- загальні відомості про виконавця
- для юридичних осіб: найменування юридичної особи (відокремленого підрозділу), місцезнаходження, код згідно з ЄДРПОУ, номер телефону
- для фізичних осіб - підприємців: прізвище, ім’я та по батькові, фактична адреса об’єкта надання послуг, номер телефону
- офіційні веб-сайти державних органів та органів місцевого самоврядування, що забезпечують захист прав споживачів
- інформація про працівників, які обслуговують споживача
- перелік побутових послуг, що надаються
- ціни і тарифи на послуги, матеріали та вироби, затверджені виконавцем
- перелік категорій громадян, яким законодавчими актами установлені пільги
Інформація надається споживачу відповідно до Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної".
Фахівці кажуть, що розміщений на видному і доступному місці куточок споживача наочно демонструє легальність діяльності суб’єкта господарювання, відповідальне ставлення до додержання вимог та прав споживачів.
Як правильно сплачувати послуги
Розрахунки за надані послуги здійснюються в готівковій або в безготівковій формі відповідно до законодавства. Споживачу обов’язково видається розрахунковий документ, що підтверджує факт надання послуги.
Що робити у разі порушення
У випадку порушення споживач може захистити свої права таким чином:
- звернутись з письмовою заявою до адміністрації перукарні з пропозицією виправити порушення
- у разі невирішення питання адміністрацією закладу звернутись зі скаргою до територіального органу Держпродспоживслужби
- звернутись за захистом своїх прав та законних інтересів до суду. При задоволенні вимог споживача суд вирішить питання про відшкодування моральної (немайнової) шкоди
Раніше ми повідомляли, які салонні процедури є марною тратою грошей.
Також ми писали, на що потрібно звернути увагу під час купівлі дитячих іграшок.