В Україні кожна людина має право на вільний вибір товарів та здійснювати безготівкові розрахунки. Зокрема, зросла кількість скарг від споживачів, яким відмовили розрахуватись карткою.
Про це повідомили на сторінці Держпродспоживслужби у Facebook.
Експерти кажуть, що відмова у безготівковому розрахунку за придбані товари та надані послуги свідчить про обмеження прав споживача та є порушенням вимог законодавства.
За це передбачена відповідальність за статтею 23 Закону України "Про захист прав споживачів" та статтею 155 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Але тут є важливий нюанс - штраф покладається за відсутність POS-терміналу там, де він повинен бути.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 липня 2022 р. N 894 торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків:
Зазначається, що такі вимоги не поширюються на торговців, які провадять господарську діяльність в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації.
Протягом трьох місяців на деокупованих територіях можуть не здійснюватись безготівкові розрахунки.
Раніше ми повідомляли, що робити, якщо зникли речі з камери зберігання в магазині.
Також ми писали, як діяти, якщо ціна в чеку та на ціннику відрізняються.