Шахраї не обмануть, якщо ви знаєте ці правила купівлі онлайн
Шопінг в інтернеті дозволяє економити час і розширює вибір як щодо асортименту, так і вартості тих чи інших товарів та послуг, але при цьому залишається ризик отримати неякісний товар, куплений "заочно".
На що слід звертати увагу покупцям, та як убезпечити себе від можливих проблем при покупках в онлайн-магазинах?
Відповіді на ці питання, а також практичні рекомендації дали у Головному управлінні Держпродспоживслужби у Києві.
В Україні права споживача на купівлю товару через інтернет-магазини регулюються статтею 13 Закону "Про захист прав споживачів".
Він визначає обсяг інформації, що обов'язково має бути доведений споживачу до моменту замовлення товару. Так, покупцю потрібно з'ясувати всі правила продажу цього онлайн магазину при замовленні попередньо, а не вже за фактом покупки.
Інтернет-магазин має видати споживачу:
- розрахунковий документ, що засвідчує факт покупки з позначкою про дату продажу,
- товарний чек (якщо продавець - ФОП),
- накладну (якщо продавець - юридична особа),
- фіскальний чек та інструкцію з експлуатації для складно-побутових товарів,
- гарантію на товар.
Також слід мати платіжну квитанцію - як підтвердження покупки.
У Держпродспоживслужбі звернули увагу на випадки, коли внаслідок розгляду численних звернень споживачів у сфері торгівлі фахівці вирушають на місце та з'ясовується, що підприємства за вказаними адресами діяльність не здійснюють. Через це вирішувати питання по скарзі по суті стає неможливим.
Найпоширеніші порушення в інтернет-торгівлі:
- відсутність інформації про продавця та інформації про порядок надання претензій у разі їх виникнення;
- відмова забезпечити заміну чи гарантійний ремонт товару;
- відмова у поверненні коштів за товар неналежної якості;
- невідповідність документів, що супроводжують товар;
- зміна ціни товару за його доставки.
Крім того, є випадки, коли при покупці в інтернеті шахраї просто виманюють у потенційних покупців гроші за товар, нічого не висилаючи.
Перед покупкою онлайн зверніть увагу на сайті:
- на інформацію про найменування продавця,
- на його фактичне місцезнаходження,
- основні характеристики продукції,
- ціну - включаючи плату за доставку та умови оплати;
- порядок розірвання договору,
- чи є адреса самовивезення товару,
- порядок прийняття претензій від споживача,
- відгуки про цей інтернет-магазин.
Раніше ми розповідали, як по етикетці продукту зрозуміти, що він неякісний, та називали ключові слова.
А також писали, як ще в магазині зрозуміти, що одяг покриється ковтунцями.