ua en ru

У Миколаєві водій маршрутки обматюкав пасажирку через мову: деталі скандалу

У Миколаєві водій маршрутки обматюкав пасажирку через мову: деталі скандалу Водій маршрутки у Миколаєві втрапив у скандал (колаж: РБК-Україна)

У Миколаєві водій маршрутки нецензурно висловлювався у бік пасажирки. Зокрема, скандал виникнув через те, що жінка попросила зробити зупинку українською мовою.

Про це повідомляє РБК-Україна (проект Styler) з посиланням на сайт Національної поліції у Миколаївській області.

Деталі інциденту

Правоохоронці розповіли, що дізнались про порушення під час моніторингу мереж в інтернеті. Інцидент стався в одному з мікрорайонів міста.

Водій почав агресивно поводитись, коли жінка звернулася до водія з проханням зробити зупинку українською мовою. Вочевидь, це чоловікові не сподобалося й він почав нецензурно висловлюватися на адресу пасажирки.

Коли правоохоронці зафіксували таке порушення у мережі, то відкрили кримінальне провадження за статтею 161 Кримінального кодексу - "Порушення рівноправності громадян залежно від їх расової, національної належності, релігійних переконань, інвалідності та за іншими ознаками".

Санкції цієї статті передбачають до 3 років позбавлення волі. Крім того, звинуваченому також буде заборонено обіймати певні посади або займатися певною діяльністю до 3 років.

У поліції зазначили, що зараз триває перевірка, встановлюються усі обставини та учасники інциденту.

Що варто знати

16 січня 2021 року набула чинності стаття 30 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної" - відбувся остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову.

Тому споживачів повинні обслуговувати державною мовою у супермаркеті чи в інтернет-магазині, у кав'ярні чи ресторані, в банку чи в аптеці, на АЗС чи на вокзалі, в спортзалі чи бібліотеці тощо. Також водії маршруток повинні звертатися до пасажирів українською мовою.

Винятків небагато: лише на прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися іншою мовою, прийнятною для обох сторін.

Варто пам’ятати, що вимога щодо обслуговування державною мовою стосується не лише сфери торгівлі. Йдеться також про освітні послуги, медичне обслуговування, надання соціальних послуг тощо.