Купівля ювелірного виробу - подія не тільки приємна, але і вельми витратна. Але, на превеликий жаль, навіть дорогі вироби не завжди бувають належної якості. Тому варто знати, чи можна їх повернути в магазин.
Про це повідомляє РБК-Україна (проект Styler) з посиланням на пост Держпродспоживслужби у Facebook.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 №172 "Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживачів", ювелірні вироби віднесено до переліку товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню).
Тому варто пам'ятати, що ювелірні вироби належної якості повернути в магазин не можна.
Однак, у випадку неналежної якості товару, протягом гарантійного строку споживач має право пред’явити претензії продавцю.
Покупець може довести, що йому продали неякісний товар, а саме шляхом проведення експертизи за письмовою заявою до виробника.
Виробник має організувати проведення експертизи протягом 3-х днів з дня отримання заяви від споживача. Оплатити експертизу має виробник.
Однак, якщо експертиза доведе вину споживача, а не виробничий недолік, то покупець повертає кошти за експертизу.
Відповідно до Правил торгівлі дорогоцінними металами і камінням, під час продажу повинен бути товарний ярлик, прикріплений металевою пломбою, на якому зазначена така інформація:
Якщо гарантійний строк не встановлений, а на товарі вказаний строк служби товару, і в цей період виявився дефект, то виробник також повинен безкоштовно його усунути. Строк служби ювелірних виробів в багатьох випадках не вказується виробниками, тоді він має не перевищувати 10 років.
Важливо, що у разі порушення прав споживача, можна звернутися до Держпродспоживслужби або до її територіальних органів.
Раніше ми повідомляли, чи обов'язково купувати однакові обручки нареченим на весілля.
Також ми писали, які прикраси носили українки у кінці XIX - на початку XX століть.